עמוד:145

הפרק "איזו ציפור זאת ) " ? עמוד 41 בספר הלימוד ) נושא – זיהוי ציפורים וחרקים בתוך הקשר של חוויות מציאותיות . הפרק כולל טקסטים מתוך ספרי מגדירים המיועדים לילדים ותצלומים של ציפורים וחרקים . מטרות הפרק היבט חינוכי- ערכי – לעורר עניין בבעלי חיים כאשר יוצאים מחוץ לבית , ובעצם לעורר עניין בסובב אותנו ולעודד סקרנות . היבט עיוני- אורייני – › היכרות עם תת-הסוגה : מהו מגדיר ומתי זקוקים לו ; מאפייניו כסוג טקסט . בפרק זה נתמקד בשני היבטים : גנריות – בכל הגדרה במגדיר יש פרטים חוזרים הנוגעים למושא ההגדרה ( כלומר , קריטריונים . ( סוגי מידע שונים – המגדיר מכיל סוגים שונים של מידע : מידע הכרחי לזיהוי הפרט , מידע הכרחי אך לא מספיק ומידע לא הכרחי לזיהוי , תמונות ואיורים . למגדירים מבנה דומה לטקסט אנציקלופדי . זהו טקסט מידעי- מדעי המבוסס על ידע של אנשים מומחים בתחום . המלצה למורים – כדאי להחזיק בכיתה מגדיר אחד לפחות ( של ציפורים , של חרקים , של צמחים ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר