עמוד:144

אם הילדים בכיתה לא מכירים סיפור כזה , מומלץ שהמורים יביאו לכיתה ידיעות מהעיתון בנושא וידברו עם הילדים . יש צורך לזכור כי רוב הידיעות בעיתון מנוסחות בלשון דחוסה , ולפיכך קשה לילדים בכיתה , 'ג לכן יש צורך לתווך לתלמידים את תוכן הידיעה או לפחות לוודא כי הבינו את הנ אמר בידיעה . סעיפים ג ו- ד עוסקים בהבנת מילים בעזרת שורש ובעזרת הקשר . פעילות 2 סדר הדברים המופיע בידיעות אינו כרונולוגי בהכרח , ולכן חשוב כי הילדים יבינו את מהלך ההתרחשות . אפשר להרחיב את הדיבור לגבי ההבדל בין סדר האירועים במציאות לבין סדרם בידיעה . הרבה פעמ ים הידיעה פותחת ב"סוף הסיפור : " " העניין החדשותי או " ההפתעה" החדשותית מופיעים תמיד בראש הידיעה , ולכן סדר האירועים איננו כרונולוגי בהכרח " . פעילות 3 השאלה מאפשרת את הרחבת השיח על חשיבות השמירה על ערכי הטבע . ידיעות במהותן עוסקות ב אירועים אקטואליים בעלי פוטנציאל עניין לציבור הרחב . ה ידיעה יכולה לעניין אנשים שנ תקלים בבעיה דומה באזור מגוריהם – בנייה ש עלולה לפגוע בצומח , והם יכולים ללמוד מהמקרה . פעילויות לקראת סיום פעילות 2 לאחר קריאת הסיפורים בכיתה ועמידה על הדמיון והשוני ביניהם , כדאי לעורר שיחה בכיתה : איך ידיעה אחת יכולה להניב סיפורים שונים . 57 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האג ף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים ) תשס . ) ג" תכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות לבית הספר היסודי הממלכתי והממלכתי דתי . עמוד . 12

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר