עמוד:143

פעילות 4 סעיף א -כאן מומלץ לציין כי יתכן מצב שבו ילדים לא מסכימים עם דברי הוריהם , אך גם במקרה כזה הם עדיין מחוייבים במצוות כיבוד הורים , ועליהם להציג את עמדתם בנימוס ובכבוד . סעיף ב- הפעילות מספקת הזדמנות לעסוק במבנה של טענה ונימוק . לא די לטעון טענה , צריך להסביר אותה . המבנה הזה שכיח במשימות של התלמידים , אך הקושי שלהם מתבטא במתן הנימוקים ובהבנת הצורך לנמק את הדעות ואת ה תשובות שלהם . פעילות 5 בעקבות מילוי הטבלה מומלץ להגיע עם הילדים להכללות : ( 0 אפשר לומר כי בשני המקרים הבנייה עלולה להביא להרס הצמחים ; ( 4 יש דמיון בין תכונותיהם של הדמויות – לכולם אכפת מהטבע , בשני המקרים הם רצו להציל את הצמחים . סיפור טוב בנוי סביב בעיה , סיבוך , שבעקבותיו בא הפתרון , ההתרה . לפיכך , הבנת הבעיה חשו בה . בסיפור הנוכחי מתעוררות שתי בעיות : התכנית להרוס את שדה הנרקיסים וחילוקי הדעות בין ארז להוריו , שמוסיפ ות עניין לסיפור . אפשר להגיע להכללה עם הילדים : פתרונות מחפשים כשיש בעיות . אפשר להרחיב ולדבר באופן כללי על סיפורים שבנויים מבעיה והתרה ( פתרון , ( ולהגיד שהסיפור " להציל את הנרקיסים של סבא" הוא דוגמה אחת לסיפורים מן ה סוג הזה . אפשר לבקש מהילדים לתת עוד דוגמאות לסיפורים שהם מכירים מן הסוג הזה . פעילויות 9 , 8 , 6 המטרה של פעילויות אלה היא להבין שדרך התוספות של המספרת יש לנו , הקוראים , אפשרות להבין את הסיטואציה ולהמחיש אותה לעצמנו . פעילות 9 התלמידים לא חייבים להיצמד לטקסט . כלומר , הם לא צריכים ללמוד בעל-פה ( אלא אם כן הם רוצים . ( הם יכולים להשתמש במשפטים שנאמרו , אך בעיקר הם צריכים להעביר את רוח הדברים בהתנהגות וברגשות של הדמויות שהם ישחקו , בהתאם לטקסט הנאמר על- ידם . לתלמידים מתקשים אפשר לתת את שורות הטקסט המדובר ולצבוע את המשפטים שהדמויות אומרות בצבע אחד ואת הבעת הרגשות וביטויי ההתנהגות בצבע אחר . כדאי גם לעבוד איתם על טקסט מצומצם יותר . הידיעה העיתונאית " תלמידים ממודיעין הצילו את ערכי הטבע , " מתוך אתר האינטרנט של " החברה להגנת הטבע" פעילות 1 סעיף א – הצעה לפעילות לשם הרחבת השיחה בכיתה : האם שמעתם או קראתם על מקרה אמ יתי שבו רצו להציל צמחים בעקבות תכנית לבנות משהו באותו מקום ? אם כן , ספרו על המקרה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר