עמוד:137

. 3 מבחינה תמטית , מנגיד הסיפור שתי השקפות עולם : זו של הקיסר , החי את הרגע ואת הנאותיו - שלו , וזו של הזקן , הרואה עצמו כחוליה ברצף של דורות המחויבים לקיום מצוות . 'ה המערכה השלישית של הסיפור היא למעשה הכרזה על ניצחונה של תפיסת העולם של הזקן , ובעקיפין גם הכרזה על ניצחון היהדות . . 2 מבחינה סגנונית , הטקסט מציב קושי בפני הקוראים , שכן רובו דיאלוג ללא ציון המדבר . הפעילויות בהמשך מתייחסות לכך , וחשוב לוודא שלתלמידים נהיר " מי אמר למי . " לפני הקריאה – ההקראה בקול של הסיפור חשובה ביותר , שכן שינויי אינטונציה עשויים להקל על התלמידים לזהות את הדוברים השונים . פעילות 1 התשובות לפעילות הזו עשויות להיות גולמיות , וא פילו מאוד . אבל דווקא בשל היותה מעין סיכום של הבנת הסיפור משמשת השאלה כפתח לדיון עליו . כדאי להיעזר בשאלה הזו כדי לדובב את התלמידים ולבנות יחד תמונה ראשונית של העלילה , ציר הזמן וה נפשות הפועלות . פעילויות 4-4 שבהמשך נועדו לעגן ולחדד את התמונה הראשונית הזו ולוודא את הבנת הנקרא . פעילות 5 סעיף א › בסיפור כתוב " עשתה תאנים" וגם " הנה תאנים מהפירות . " כדאי להצביע על שתי הפעמים . › לעץ התאנה אפשר גם לקרוא רק 'תאנה' - ולכן כתוב בסיפור " לאחר ימים עשתה תאנים , " בלשון נקבה . כדאי לוודא שהתלמידים מבינים למי הכוונה ב מילה " עשתה" ולהפנות אותם לפירושי המילים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר