עמוד:128

הפרק "גדי , תרנגולות ושתי מציאות" ( עמוד 013 בספר הלימוד ) נושא : מעשים טובים . במרכז הפרק עומדים שני מדרשי חז . ל" הפרק כולל גם חמישה קטעי מידע קצרים המתקשרים לדמויות או למאפיינים של שפת חכמים המופיעים בסיפורים אלו , ושיר קצר המתקשר למצוות השבת אבדה הנזכרת באחד מהמדרשים . מטרות הפרק היבט ספרותי- אורייני והיבט ערכי – מטרת הפרק היא להפגיש את התלמידים עם מדרשי חז"ל , שפתם וסגנונם המיוחד . . 0 כדי ליצור רצף והמשכיות ולאפשר ריבוד של ידע – מופיעים בכל פרק העוסק במקורות ( החל מ"מילה טובה ( "ב קטעי מידע קצרים , תחת הכותרות " נעים להכיר" ו"השפה המיוחדת של חכמים . " קטעים אלו עוסקים בדמויות חכמים המופיעים בסיפורים ובהיבטים שונים של הרובד הלשוני . . 4 כדי לקרב אל התלמידים את נושא המדרש , נלוות לטקסטים גם פעילויות המציפות את הרלוונטיות של המסופר לעולמם של הילדים . בהמשך נצביע על דוגמאות לשיח מורחב , מתוך עולם התוכן של הילדים , שהסיפורים האלו מזמינים . בפרק זה מופיע גם שיר בנושא השבת אבדה , וישנו עיסוק בקשר שבין המדרש לשיר ולמצווה . " לקריאה במקורות תרומה נכבדה לחינוך הלשוני והתרבותי של התלמידים , מכיוון שהקריאה בטקסטים אלה מפגישה את הקוראים עם שימושים ייחודיים בלשון על רבדיה ההיסטוריים , ומצריכה מיומנויות ייחודיות להבנת הטקסטים " ... 51 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האג ף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים ( התשס . ( ג" תוכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות לבית הספר היסודי הממלכתי והממלכתי דתי . ירושלים . עמוד . 10

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר