עמוד:108

זה יש שמות שונים : אזכור , הרמז , אלוזיה , קונוטציה או - כפי שמקובל לומר היום – אינטרטקסטואליות " . העמידה על הקשר בין הטקסט הרומז לטקסט הנרמז תומכת בהבנה ומעשירה אותה . פעילות 2 סעיף ג – התשובה לפעילות זו יכולה להיות כללית לדיירי השלולית או מפורטת על פי הכתוב בשורות 46- . 42 פעילות 3 מאיה מתייחסת לשורות שבהן מוצגות הדרכים האפשריות לשרוד ; עידו מתייחס לשורות שבהן יש פירוט איך שורדים בעלי החיים . פעילות 4 אפשר לציין שגם " פלא" היא מילה הלקוחה מהאגדות ולא מעולם המדע . קטע שלישי של הכתבה פעילות 2 השאלה נועדה להבליט את השימוש ב אמצעי רטורי של פנייה ישירה לקוראים . פעילות 3 סעיף ב – פעילות זו מבקשת להקיש ממידע כללי בתיבת המידע על שמורת טבע על פרט שמוזכר בכתבה . מיזוג המידע הנכון יוכיח הבנה של הטקסטים . פעילות 6 הפעילות נועדה לעמוד על ערכן ותפקידן של שאלות בטקסט : ( 0 הן משמשות גורם מארגן , ומתפקדות בעצם כמו כותרות משנה בתוך הטקסט שלאחריהן מופיע הסבר הנוגע לשאלה . למשל , בקטע הראשון מופיעה השאלה " אך כיצ ד נוצר ת שלולית חור ף טבעית – "? לאחריה מופיעה פסקה המסבירה כיצד נוצרת שלולית חורף טבעית . כלומר , השאלות הללו עוזרות לנו הקוראים להתהלך בתוך הטקסט . ( 4 בתפקידן הנוסף משמשות השאלות בתפקיד רטורי שמטרתו לעורר עניין וסקרנות , למשל , השאלה " למ י היא בדיו ק ממתינה " ? המופיעה בסוף הקטע הראשון של הכתבה מושכת להמשיך ולקרוא את המשך הכתבה . פעילות 7 פעילות מסכמת העוסקת בעירוב בין מידע לסיפור בכתבה . פעילות 8 שיח מורחב ובו יישום מידע שנלמד וארגונו בהקשר של תצלום . 48 מתוך אתר הספרייה הווירטואלי ת של מטח http : // lib . cet . ac . il / pages / item . asp ? item = 10165 & kwd = 5817 :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר