עמוד:107

קטע ראשון של הכתבה פעילות 1 סעיף ב – סביר ביותר שהשורות ש י ושארו הן שורות מידע במבנה דומה להגדרה של לקסיקון . תפקיד השורות האחרות למשוך את הקוראים , להישמע כמו סיפור , לסקרן , לערב את הקוראים – השאלה היא שאלה פתוחה – על מה לוותר ? פעילות 2 כבר בפסקה הראשונה של הכתבה יש סממן סיפורי – הכותבת מנסה ללכוד את תשומת לב הקוראים באמצעות הניסוח . פעילות 3 סעיפים א- ב – השאלה היא אמצעי רטורי למקד את תשומת הלב לכך שהתשובה מופיעה בהמשך . את המתקדמים אפשר לשאול על המילה " אך . " מה היא מנגידה ? סעיף ג – הבנה של התוכן . מכיוון שהנושא הנלמד הוא כתבה ולא שלולית , אין הכרח לעסוק בכל הפרטים . פעילות 4 חשוב שיעמדו על האנשת השלולית , שכן הפסקה , הפותחת את החלק השני של הכתבה , ממשיכה בהאנשה ומפתחת אותה . אפשר לבקש מהתלמידים לשער מדוע התשובה לשאלה השניי ה בקטע הראשון היא פסקה בפני עצמה . אפשר לקרוא עם התלמידים קודם את הפסקה בחלק השני ולחזור לשאלה לאחר מכן . אפשר לשלב בין שתי הדרכים – לשער , לקרוא ולבחון את התשובות . בפסקה זו משתנה הנושא . קודם עסקו בשלולית , עכשיו עוסקים ביצורים שחיים בה . קטע שני של הכתבה פעילות 1 אפשר לשאול את התלמידים לפני השאלה שבספר אם הכותרת מזכירה למי מהילדים ספר מפורסם של לאה גולדברג . אפשר גם לא להציג את השאלה שבספר , אלא לשאול את התלמידים אם הם מכירים את הספר . ( המורים יבחרו בדרך שמתאימה להם ולתלמידיהם : ( הכותרת של הקטע השני ושורות 31-33 מזכירות ספר ילדים מפורסם של הסופרת לאה גולדברג . שם הספר הוא : ---------------- ----------- אם לא מכירים - הכותרת של הקטע השני ושורות 31-33 מזכירות ספר ילדים מפורסם של הסופרת לאה גולדברג . אם תחליפו את המילה שלולית במילה שמשלימה את המשפט : דייר הוא מי שגר ב . _________ תקבלו את שם הספר : ________ להשכיר . כדאי לכם לשאול אותו בספרייה . העיסוק בשאלת ההרמז נועד להדגיש ש"טקסטים , כמו אנשים , 'משוחחים' זה עם זה , מצטטים ומאזכרים זה את זה , ובמי לים אחרות : מקיימים ביניהם דיאלוגים סמויים או גלויים . לדיאלוגים מסוג

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר