עמוד:104

לצום ביום שבו התחיל המצור , נעשתה מכיון שבנקודת זמן זו המשך קורותיהם של האנשים שחיו באותה תקופה עדיין לא היה ברור , ועדיין היתה קיימת האפשרות לחזור בתשובה כפי שהתריעו הנביאים . הצום מזכיר לנו את תוצאות מעשינו ואת האפשרות הקיימת לחזור בתשובה . אפשר לספר בכיתה את המדרש על קמצא ובר קמצא , ולהזכיר את המימרה כי ירושלים חרבה בשל שנאת חינם , ומכאן להגיע עם התלמידים למסקנות לימינו בכלל ואולי ( בהתאם לצורך ) גם לכיתה בפרט . הציטוט המובא מדברי הרמב"ם קשה להבנה , ומומלץ להקריאו ולוודא כי התלמידים הבינו למי מתייחס כל אחד מהמאזכרים . כדאי לשים לב כי הרמב ) ם" ואף אנו בעקבותיו , ( בחר שלא לתאר את מעשי אבותינו כרעים , אלא רק בעקיפין , כמעשים הדומים למעשינו הרעים . פעילות - 4 לאחר איתור הגדרת יום הקדיש הכללי , אפשר לקרוא את המשפט האחרון בקטע המדבר על הקישור שנוצר בין חורבן המקדש לשואה , ולבקש מהתלמידים להסבירו . הפרק "ברכת החורף היא שלולית" ( עמוד 122 בספר הלימוד ) נושא – בפרק הזה פ וגשים התלמידים תצלומים וכתבה שנושאם הוא ברכת חורף הנקראת גם שלולית חורף . בכתבה משובצת גם תיבת מידע המסבירה מושג . מטרות הפרק היבט עיוני- אורייני – הפקת מידע מתצלומים – לימוד מתוך גילוי , הבנה שהפרטים השונים בתמונה מעבירים מידע חשוב ; הטיפול בכתבת המידע שבפרק כולל מודעות להיבט הסיפורי שבה ולשימוש בשאלות רטוריות כאמצעי לפנייה לקוראים ; הפרק כולל גם הסבר קצר של מושג המופיע בכתבה ( שמורת טבע ( " ויש פעילות של הפקת מידע מכלל הטקסטים ( טקסט בלתי רציף . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר