עמוד:93

מחסור בלחם וחלב הוא עובדה יומיומית , והם עשויים לקרוא את השיר בעיניים אחרות ; עבורם ה " ריק הבית אין חלב , לחם אין ולו כזית " לא בהכרח מלווה בתחושת מלאות . סעיף ב – אפשר לשוחח עם הילדים על השימוש היומיומי שאנו עושים בחזרות על מילים , ולבקש מהם שיביאו דוגמאות ( כדי לסבר את האוזן : אני נורא נורא עייף ... היא מאוד מאוד חכמה ... תני לי הרבה הרבה גלידה . ( ... פעילות 5 › כדאי להזכיר לתלמידים ש"כזית" הוא בעצם " כמו זית . " › הצעה לעבודה עם דימויים : . 0 בצד ... " אכלתי רק זית" מופיע גם המסיח ... " ירוק כזית . " אם רמת הכיתה מתאימה לכך או אם הפעילות מיועדת לתלמידים מתקדמים , אפשר להסביר , שפעמים רבות דימוי נבנה על אובייקט מתוך הבלטת צד או תכונה מסוימים שלו , ולכן אותו אובייקט יכול לשרת דימויים שונים . אפשר להדגים : › זית הוא גם קטן וגם ירוק . ולכן : תינוק קט כזית ו- חולצה ירוקה כזית . › ים הוא גם כחול וגם סוער . ולכן : עיניים כחולות כים ו- מצב רוח סוער כים . › ירח הוא גם עגול וגם סהרון . ולכן : פניו עגולות כירח , ו- חיוכה היה דקיק כירח חדש ( סהרון ) . 4 אפשר לשחק עם הילדים במשחק הדימויים : להציע אובייקט ולראות אלו דימויים אפשר לגזור ממנו . לדוגמה – כלב : › שאלה : על מה או מי או על איזה מצב אפשר להגיד שהוא 'כמו כלב ? ' ) ייתכן שכבר בשלב זה יצוצו תשובות . בכל מקרה , מומלץ להמשיך ולחפש עוד ( . › כדי לענות , בואו נחשוב על כל מה שאנחנו יודעים על כלבים , על המראה , על ההתנהגות ועל התכונות שלהם . › ועכשיו בואו ניצור דימויים : להיות נאמן כמו כלב ... לרדוף אחרי כל שטות כמו כלב שזורקים לו מקל ..... לקפוץ בהתלהבות כמו כלב ... › " כזית " היא גם אחת מהמידות ההלכתיות המגדירה מהו הנפח המינימלי של דבר מאכל לצורך קביעת הלכות שונות , כמו : מאיזו כמות מזון מתחייבים בברכה אחרונה ( אכילת כזית מחייבת בברכת המזון מדרבנן , ( כמה מצה יש לאכול בכדי לצאת ידי חובת אכילת מצה בליל הסדר ( יש לאכול כזית מצה בכדי לצאת ידי חובה , ( ועוד . הגודל המקורי אליו מתייחסת המידה היה שווה לגודל זית בינוני , אך כיום מקובל ששיעור כזית הינו בין 44 ל- 41 סמ " ק . כדאי לקרוא את פסקת המידע ולהסבירה לתלמידים . אפשר לבקש מהם לשער על פי השימוש במילה " כזית , " האם מדובר במידה גדולה או קטנה . פעילות 6 השאלה הז את היא השלב הראשון במשימה ארוכת טווח שמשתרעת על שני חלקי הספר ועוסקת ביצירתו של ע' הלל . בכל פרק שבו מופיע שיר של ע ' הלל , הפעילות האחרונה הקשורה לשיר תהיה זו . חשוב

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר