עמוד:81

. 4 לשאול ילדים מה הכי עניין או הפתיע אותם בתשובות של המרואיינים ו לבקש שיקריאו את השאלה והתשובה . . 3 מומלץ לבקש מהילדים להכין מהריאיו ן שערכו ספרון קטן / מצגת , Power Point עם תמונות רלוונטיות של המרואיי ן או המרואיינת ולערו ך תצוגה כיתתית . הסיפור " מעשה בחוב" מאת נירה הראל התקופה המתוארת בסיפור " מעשה בחוב" היא התקופה שעליה מדברים סבא רבא וסבתא רבתא של הילדה בריאיון . טקסט זה איננו עיקר הפרק . לצד העיסוק הספרותי בו , הצמדתו לפרק העוסק בריאיון מזמינה ומשרתת שתי מטרות : › תרגול של הצלבת מידע ממקורות שונים ( הריאיון שערכה הילדה והסיפור הנ"ל ) › תרגול נוסף של עריכת רי איון ( על ידי כתיבת רי איון דמיוני עם דמות מהסיפור ) פעילות 1-2 הפעילויות מפנות את תשומת הלב למבנה הסיפור . בפעילות 4 יש לאפשר דעות שונות , אך כל אחד צריך לבסס את טענתו . פעילות 3 יחזקאל בוחר את התירס הטוב ביותר עבור ארנו ן , הוא מתעניין בו ומבין לל בו . אפשר לפתח בכיתה שיחה על האופן שבו אנו מביעים רגשות גם בלי לומר מ י לים של רגשות ולבקש מהילדים לתת דוגמאות לביטויי חיבה , הערכה , סלידה וכו . ' פעילות 4 אפשר לחשוב על כמה סיבות ל"בושה" של ארנון , וזוהי הזדמנות לשיח מורחב על רגשות : - אולי ארנון התבייש כי לא היה לו כסף לשלם את החוב . - אולי הוא התבייש כי " בגד" ביחזקאל והלך לאכול אצ ל הרוכל השני . אפשר לשוחח על הבושה הזו ולבקש מהילדים שיספרו על עצמם , ועל חוויות דומות , אם היו להם . פעילות 5 מטרת הפעילות הזו כפולה : ( 0 לתרגל עריכת ריאיון , כפי שהילדים כבר למדו ; ( 4 להעמיק את ההבנה שלהם בסיפור , את החוויה הרגשית ואת הניתוח הרגשי . סיפור הוא טקסט חי , וכששואלים את הדמויות בסיפור שאלות , מעמיקים להיכנס לתוך הסיפור ולתוך עולמן של הדמויות . אפשר ליצור עבודה כיתתית משותפת : תחת הכותרת " אילו יכולתי לראיין את , " ... להכין פלקט עם דוגמאות מהשאלות והתשובות של הזוגות שעבדו יחדיו . פעילות 6

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר