עמוד:73

השער " ילדים " הפרק "על עצמי" ( עמוד 41 בספר הלימוד ) נושא : ילדים – עולמם הפנימי ומגעם עם עולם המבוגרים . בפרק ש ני שירים הכתובים בגוף ראשון ומבטאים את רגשותיהם ומחשבותיהם של ילדים על עולמם הפנימי ועל המגעים שלהם עם עולם המבוגרים . מטרות הפרק היבט ספרותי- אורייני – מכיוון שהשירים אישיים ועדינים , גם הטי פול בהם נעשה בנגיעות עדינות ובדגש על החוויה האישית . לפיכך , המטרות שהנחו את הפרק הן : › יצירת מרחב למפגש חווייתי ואינטימי עם קריאת שירה . התנסות בהשתהות שבאה בעקבות קריאה של שיר , בהפעלה של הדמיון , בחיפוש אחר הפרשנות האישית והרלוונטיות לחייהם של הקורא או הקוראת . › הצפה של מאפייני הסוגה והפניית תשומת לב אליהם : מבנה , חלוקת שורות , מוזיקליות , חריזה ( לעתים , ( חזרות , ייצוג גרפי של התוכן ( לעתים ) וכד . ' הערות והצעות להוראת הפרק הארות כלליות – קשרים בין ש ני השירים לשני השירים הראשונים קווי דמיון מסוימים : › שניהם מקיימים דיאלוג סמוי עם המבוגרים שבסביבתם הקרובה . הילד הדובר בשיר של פאדל עלי מגיב , כפי ש משתמע , לחוסר הסבלנות וחוסר הקשב של מבוגרים לחוויית העולם של הילד ותחושת העצמי שלו . › בשירו של פאדל עלי מתגלה תחושה חזקה של עצמיות ונימה של התרסה ו"לעומתיות" . בשיר של יהודה אטלס , לעומת זאת , אין אזכור של מבוגרים ( למעט הריח של מי הגילוח של אבא . ( עולה ממנו חוויית עולם הרמונית , מתבוננת ומתענגת על עולם של חושים , דמיונות ושהייה במרחב הפנימי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר