עמוד:72

פעילות 5 הפעילות מספקת הזדמנות להעצים את התלמידים העולים הלומדים בכיתה , ביחד עם מתן אפשרות לתלמידים הישראליים להאזין לחוויותיהם של חבריהם וללמוד על אורח חייהם של יהודי הקהילה . לפני היציאה לראיון כדאי להנחות את הילדים כיצד להערך לפגישה : לתאם מראש את הביקור , להכין שאלות מתאימות , להביא איתם בלוק כתיבה ו / או אמצעי הקלטה . אפשר להכין יחד בכיתה רשימה של שאלות מנחות . פעילויות לקראת סיום פעילויות 2-1 בעידן הדיגיטלי נדרשי ם פחות לארגון על פי סדר א"ב , אך יש עדיין דברים המאורגנים על פיו . ( לדוגמה רשימת השמות בספר הטלפונים . ( פעילות 4 נועדה להדגים את השימוש בא"ב פנימי בעת חיפוש במילון לא ממוחשב . הפרק כולו עסק בהגדרות ומורים שימצא ו לנכון יכולים להשתמש בעמוד סרוק זה גם להרחבת הנושא שנלמד . אפשר לשאול את הילדים אם יש בעמוד מילה שלא הכירו ואם ההסבר סייע להם . אפשר לבקש לתת הגדרה למילה המופיעה בעמוד ולהשוות אחר כך למילון וכדומה . כדאי לשאול בכיתה אם כדי להחליט איזו מילה מופיעה קודם במילון הם חוזרים בשקט על אותיות הא"ב עד למקום המתאים או שהם זוכרים את הסדר . להעשרת אוצר המילים מומלץ להפנות את התלמידים ליחידת אופק " כוכבים בעברית " / " איש אשכולות" ובמיוחד לפעילות " קליעה בסל" שבה ממיינים פעלים על פי האיבר שהם מתאימים לו . להלן קישור לאתר : http : // ofek . cet . ac . il / units / he / lashon / Words . aspx

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר