עמוד:53

בכיתה כדאי להעלות על נס את מעשיהם של ילדים או מבוגרים התורמים את חלקם בצנעה ובהתמדה . אפשר להוסיף לשיח הכיתתי ביטויים ופתגמים הקשורים לנושא , למשל " מתן בסתר , " או " כל המקיים ] המציל [ נפש אחת מישראל כאילו קיים ] הציל [ עולם מלא" ( סנהדרין פרק ד , משנה ה . ( פעילות 7 מומלץ להדגיש את הצורך להקש יב לדברי האחרים ולגלות כבוד כלפיהם . להעשרת אוצר המילים ולמפגש עם מילים שמקצתן הופיעו בשיר מומלץ להפנות את התלמידים ליחידת אופק " כוכבים בעברית "/ " טיול בטבע " ובמיוחד לפעילויות " הופכים קלפים" ו"מה במשבצת" שבה ן מתרגלים מילים נרדפות . להלן הקישור לאתר : http : // ofek . cet . ac . il / units / he / lashon / Words . aspx פעילויות לקראת סיום פעילות 1 אפשר להרחיב ולדבר על מילים ש מייצגות את מה שרואים כמו אדמה , דשא ועל מילים שמציינות מושג שהאדם קבע , כמו שנה . בהמשך , בעיקר בכרך ב , תהיה נגיעה בשמות מופשטים של תכונות ועוד . הצעה לפעילות נוספת – יש פה הזדמנות טובה ללמד את התלמידים את הביטוי " כל המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים " ( בבא מציעא נח עב , ( ולשוחח עליו : . 1 לכתוב את הביטוי על הלוח ולבקש מהתלמידים לשער מה כוונתו . . 2 להסביר ש"להלבין פנים" פירושו להעליב , ו"להלבין ברבים" פירושו לעשות זאת בנוכחות עדים . . 3 לשוחח על הרגישות האנושית והמוסרית שבאה לידי ביטוי במשפט הזה , ולבקש מהתלמידים דוגמאות למצבים של הלבנת פנים שקרו או יכולים לקרות . פעילות 3 התרגול של המשפטים נועד להעשיר את אוצר המילים ולעבור מההבנה של גזירת פעלים מצבעים לשימוש בהם במצבים אופייניים . המשימה לא קלה ולכן הפעלים ניתנו ועל התלמידים לשבצם במשפטים . הפרק "ותשובה ותפלה וצדקה מעבירין את רוע הגזרה " ( עמוד 04 בספר הלימוד ) נושא : חודש אלול והימים הנוראים . מטרות הוראת הפרק היבט ערכי - לימוד הערכים והמשמעויות של ימים אלו . היבט תוכני – הפקת מידע מטקסט מידעי על חודש אלול , ימי הסליחות , ראש השנה ויום הכיפורים , והכרת ביטויים ומשגים רלוונטיים . הבנת משמעותו של הפיוט " אדון הסליחות . " היבט ספרותי-אורייני ולשוני- אורייני – מפגש חווייתי ולימודי עם פיוט - שיר תפילה , תוך הכרת המושג "אקרוסתיכון . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר