עמוד:24

פיתוח רמות חשיבה גבוהות הספר מספק מגוון נרחב של פעילויות המזמנות רמות חשיבה גבוהות . להלן טבלה המציגה דוגמאות לכמה אסטרטגיות חשיבה המטופלות בספר . נוסף על כך כוללת הטבלה פירוט של מה שנ דרש מהתלמידים בכל אסטרטגיה ודוגמאות לשאלות מטא -אורייניות שהמורים יכולים לשאול את תלמידיהם במהלך הפעילות או לאחריה . שני אלה נכתבו ברוח המסמך שהכין משרד החינוך בנוגע ל"אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה" . ראוי לציין כי במהלך הספר יש עוד פעילויות המטפלות באחת או יותר מאסטרטגיות החשיבה מסדר גבוה . 30 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים ) התשע"א , . ) 2 111 אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה . ירושלים . שלהם למילה 'פרדס' ( עמוד , 32 פעילות . ( ג 1 הם בוררים יחדיו מה מתאים ומה לא מתאים להופיע כחלק מההגדרה וצריכים ל הגיע להגדרה המדויקת ביותר . בפרק " גדי , תרנגולות ושתי מציאות" ( כרך א ) דנים התלמידים במליאה בהוספת המילה " היה" על נטיותיה השונות לפעלים כפי שנהגו חז"ל לעשות ( עמוד , 060 פעילות . ( 1 מומלץ להפיק מילון אישי וכיתתי לאורך השנה , בו יכתבו התלמידים את המילים החדשות שרכשו במהלך שיעורי העברית וכן במהלך לימוד תחומי דעת אחרים . ניתן לבנות את המילון הכיתתי בסביבה שיתופית אותה תפתח המורה בכלים שיתופיים כגון , Dropbox Google drive ואחרים או בקלסר כיתתי . המילון יבנה על פי נושאי הפרקים כגון : " חגי תשרי , " " הנה בא הקיץ" ועוד . רצוי שהמילים יוצבו על קיר בכיתה על פי סדר אלפא -ביתי חיצוני ופנימי . עם תום הנושא מומלץ לשמור את המילים בתיקיות בסביבה השיתופית ואף בקופסאות אותן ניתן להציב בסביבה הלימודית בכיתה . חשוב לשיים כל קבוצת מ ילים בשמות מכלילים . מילים אלו יוכלו להמשיך לשמש את התלמידים במהלך השנה , לדוגמה כאשר נפגוש מילה שהיא נרדפת או מנוגדת , בעת כתיבה , לצורך משחקי מילים ועוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר