עמוד:19

ומקל על למידת היבטים אלו של השפה . השימוש בהומור לשוני מוביל להנאה בלמידה , ומעורר את המודעות לתופעות שונות בשפה . עוד נושאים לשוניים שבהם עוסק הספר הם ( רשימה לא מלאה : ( › המושג שורש " ) אלול-חודש הרחמים והסליחות " , " תפילת הגשם , " "שבתות של ביאליק – ( " זיהוי אותיות משותפות במילים ומציאת מילים מאותו השורש . › סדר אותיות הא"ב , א"ב פנימי " ) הנה בא הסתיו , " " כרזות , תהלוכות ואריה בתחפושות – ( " סידור מילים לפי סדר אותיות הא"ב וא"ב פנימי . › ערכן המספרי של האותיות " ) איזו ציפור זאת – ( " ? פענוח של שמות ציפורים וחרקים לפי הערך המספרי של האותיות . › השימוש במירכאות " ) לעוף" ו " שומרים על הטבע – ( " העלאת המודעות לתפקיד המירכאות והשימוש הנכון בהן בטקסטים הכתובים בדיבור ישיר . › סמיכות ויידוע " ) קיץ בכותרות – ( " הפניית תשומת הלב לקשר בין השימוש בצורת הסמיכות לבין מאפייני תת-הסוגה 'כתבה' . › יצירת פעלים משמות " ) גם השנה " ו"שמח בעברית – ( " פעילויות הבנה והפקה . להלן ציוני הדרך של ידע לשוני ( הישג נדרש 8 עד סוף כיתה ד (' לפי תה ל" ומקומם בספר "מילה טובה" לכיתה ג הכרת האותיות – צליליהן , שמותיהן וסדרן מטופל בכיתות הקודמות הכרת סימני הניקוד הבסיסיים – צליליהם ושמותיהם 21 שלום , צ ' וקוטלר , פ . ) 2102 ( ' ההומור הלשוני – תיאוריה ומעשה . בתוך א ' זיו וא ' סובר ) עורכים , ) חשיבותה של אי -רצינות – קובץ מאמרים רב - תחומי בחקר ההומור ) עמודים . ) 213-254 ירושלים : הוצאת כרמל . 22 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים ) התשס . ) ג" תכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות לבית הספר היסודי הממלכתי והממלכתי דתי . ירושלים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר