עמוד:193

הפרק "ייחודו של יוצר : ע' הלל" ( עמוד 060 בספר הלימוד ) נושא : היוצר ע' הלל ויצירותיו . הפרק כולל קטע מידע על אודות ע' הלל ושלושה משיריו ( נוסף לכך נמצאים עוד 3 שירים של ע' הלל בספרים : בפרק " פוגשים שירים , פוגשים ילדים ; " בפרק " משלים על שועלים ; " ובפרק " שמח בעברית . ( " מטרות הפרק היבט ספרותי- אורייני – המטרה העיקרית של הפרק היא להפגיש את התלמידים עם ע' הלל , אחד היוצרים המרכזיים לילדים בספרות הילדים העברית . הילדים יפגשו כמה מיצירותיו , יכירו את סגנון הכתיבה שלו וכמה מן המאפיינים הבולטים בכתיבתו , ויוכלו לגבש לעצמם עמדה אישית כקוראים . נוסף ע ל כך , להלן ההיבטים המטופלים ב שירי ע' הלל עצמם : היבט ערכי – הרחבת ההתבוננות בטבע ובבעלי חיים שבו , טיפוח הפליאה נוכח עולם בעלי החיים , פיתוח ההבנה בדבר חשיבות השמירה על הטבע , ופיתוח היכולת להבין את ההתנהגות האנושית . היבט תוכ ני – התבוננות מחויכת בבעלי החיים הממלאים את עולמנו , דווקא אלה שאיננו נותנים עליהם את דעתנו בחיי היום- יום . היבטים ספרותיים- אורייניים – א . מפגש עם תופעות של האנשה , ותופעות מצלול מגוונות . ב . התבוננות בצורה שבה הטקסט מונח על הדף . ג . מפגש עם משלבים שונים ביצירה ספרותית . ד . הכרת דרכים ליצירת הומור בטקסט ספרותי . הערות והצעות להוראת הפרק קטע מידע על אודות ע' הלל קטע המידע מספק לקוראים פרטים ביוגרפיים על ע' הלל , אבל גם מבקש להפגיש אותם עם האיש עצמו : לספר להם על הילד שהיה , על הקשר שהיה לו עם אביו ועם בנותיו , ועל התכונות שניכרו בו כבר בילדותו ובאו לידי ביטוי בשיריו , שרבים מהם הפכו נכסי צאן ברזל בתרבות ה ישראלית . כדאי לקרוא באוזני הילדים את הקטע , לשאול מה בדמות שזה עתה הכירו מוצא חן בעיניהם , ולהפנות אותם לעבודה בכתב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר