עמוד:192

. 1 טקסט הכריכה האחורית של הספר " הרפתקאותיו של פינוקיו" הפעילות נועדה ליישם את מה שנלמד ולהעמיק את הלימוד . עם זאת יהיו מורים שירגישו שאין מקום לעסוק בספר נוסף עם כל הכיתה . אפשר לתת את הקטע רק למתקדמים ( גם הספר עצמו מתאים בעיקר לקריאה של מתקדמים . ( הפעילות מאפשרת להרחיב בנושא הפנייה הישירה לקוראים , שמשמשת גורם מ שכנע באמצעות שילובם של הקוראים כלוקחים חלק בהרפתקאות . פעילויות בנושא עובדות , דעות ותארים פעילויות 8 , 7 , 6 במאמר שהוזכר מעלה כותבת פרילוק : " כיתוב הגב מתאפיין בערפול ההבחנות בין עובדות לדעות , בין האובייקטיבי לסובייקטיבי . הערפל משרת את כללי השיווק " . פעילויות 6 , 0 , 1 עוסקות בהבחנה בין עובדות לדעות מתוך טקסטים של כריכות ובתארים אשר נעשה בהם שימוש באותו טקסט . הן נועדו לחדד את רגישות התלמידים לסוג המניפולציה שתת- סוגה זו עושה . קוראים מיומנים אמורים לזהות מתי מנסים להשפיע עליהם באמצעות דברי שבח , שימוש במעצימים ובתארים חיוביים רגשיים . פעילויות לקראת סיום פעילויות 5-5 פעילויות אלה הן משימת כתיבה של טקסט לגב הספר . התלמידים מתבקשים לתכנן את הכתיבה ולהחליט על האסטרטגיה שבה יכתבו , מתוך הבנה שאין דגם אחד נכון של טקסט ל כריכה האחורית . כסיכום לעיסוק בפרק אפשר להכין תערוכה שתכלול את הספרים שהתלמידים בחרו לכתוב עליהם ואת הטקסטים השונים שהתלמידים כתבו . התערוכה תחשוף את הילדים לספרים שונים ותאפשר להם להחליט אם לקרוא אותם על פי הכתוב בגב ולחלוק חוויות . 78 שם , עמוד . 5

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר