עמוד:188

לשכנע את הקוראים לקרוא אותו . הטקסט אינו מחויב לאובייקטיביות ולדיוק , שכן מטרתו שיווקיתפרסומית , אם כי במידה מאופקת . הטקסט יכול להיות רציף , מקושר ולכיד ויכול להיות מורכב ממשפטים עצמאיים . בטקסט שעל הכריכה האחורית יש בדרך כלל שני חלקים ברורים : האחד עוסק בתוכן הספר , והאחר – במי שחיברו את הספר ובספרי ילדים לעתים קרובות גם במאייר או במאיירת . לכל חלק יש כמה דפוסים שמתוכם אפשר לבחור . חלק התוכן מושפע בין השאר מסוג הספר ( סיפורת , עיון , הדרכה וכדומה , ( כפי שיודגם בהמשך . בטקסט על המחברים אפשר למצוא פרטים ביוגרפיים , רשימת ספרים אחרים של אותו מחבר או מחברת , מידע על פרסים ספ רותיים , פרטים ספציפיים על כתיבת הספר ועוד . אפשר ללמד את הפרק בסמוך לשבוע הספר ( מכאן מיקומו בספר . ( מומלץ להדגיש כי זה ו מועד של חשיפה לספרים שונים , וההסתייעות בגב הספר היא חלק מתהליך ההחלטה על רכישה של ספר . כדאי להדגיש שכל ביקור בספרייה או בחנות ספרים , ואפ ילו הצצה לספרייה של חברים , מזמן קריאה של הטקסט בגב הספר . הערות והצעות להוראת הפרק השיר " אסתר " מאת נורית זרחי שירה של נורית זרחי , " אסתר , " הוא שיר ארס פואטי על קריאה וספרים . בשלב הראשון מומלץ לקרוא את השיר קריאה מוטעמת לפני התלמידים ולבקש את התרשמותם . פעילות 5 הזדמנות להבעה חופשית של החוויה שמלווה את קריאת השיר או שמיעתו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר