עמוד:182

בקטע המידע . מטרתה העיקרית היא להבליט את המאפיינים של השיר ולהרחיב את המשמעות של שיר אישי . הערות והצעות להוראת הפרק השיר " אינני רודף לטאות" מאת " זאב" פעילות 5 מארבים ממושכים , שבעקבותיהם מרדף ובריחה , הם הציר שסביבו נרקם השיר . בשיר , כמו במציאות , מתקיים קשר הדוק בין השורש ב-ר-א לשורש ט- ל-מ . כוונת הקלוז להציע לתלמידים תרגול בשימוש בשני השורשים האלה , כדי ל חזק את הבנת הזיקה ביניהם . פעילות 5 לפני קריאת השיר יכולות לעלות השערות שונות : הוא פוחד מלטאות , הוא סולד מהן , הוא חובב טבע ולא רוצה להזיק להן , ההורים שלו אוסרים עליו לרדוף אחרי לטאות , הוא אף פעם לא מצליח לתפוס לטאות וכו . ' כל השערה הגיונית יכולה להתקבל . לאחר קריאת השיר , כדאי לחזור ולדבר שוב על המשמעות של שם השיר . המשורר זאב כתב את שירו לפני עשרות שנים . ייתכן שבצירוף " רודף לטאות" התכוון לתפקיד או לתואר כמו " רודף שלום" או " רודף צדק . " בעברית של ימינו טבעי יותר לומר " אינני רודף אחר לטאות , " ובמהלך הדיון בשיר אפשר לעשות כך . פעילות 3 בתשובה לסעיף ב מתגלה כביכול סתירה בין ההצהרה לבין ההרגל לרדוף אחרי לטאות . המילה " לפנים" יכולה ליישב את הסתירה , וכמוה גם ההמשך של השיר . פעילות 4 יש בשיר מילות זמן שרומזות שרדיפת הלטאות הייתה פעולה חוזרת שנמשכה בכל פעם הרבה זמן : " לפנים , " " י-מים " , " הייתי יושב " , " וכך שעות . " פעילות זו מכוונת את התלמידים להבנה זו . ההבנה של

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר