עמוד:172

אפשר לבקש לקשר בין מטרות הגינה , כפי שדפנה הציגה אותן , ובין הקטעים האלה . אילו מטרות מתממשות לפי כל ציטוט ? פעילות 9 שאילת השאלות במשימה זו היא שלב המסייע בניסוח התוצר הסופי ( דף המידע . ( כדאי לחלק את המשימה לשני חלקים . ראשית , להכין טיוטה לסעיפים א ו- ב ולדון בהם יחד עם המורה בקבוצה או במליאה . אחר כך להכין את דף המידע המבוקש . אפשר להציג את הדפים של הקבוצות השונות בכיתה . אפשר להוסיף לפעילות זו שלב של בקרת עמיתים . המורים יוכלו לצרף מחוון שיהיה תוצאה של הדיון על הטיוטה . השיר " גני שלי" מאת זאב מומלץ לקרוא את השיר בקול לפני הכיתה , ולאחר הקריאה לשאול את הילדים להתרשמותם ממנו . זו הזדמנות לתגובה רגשית לשיר . שירו של זאב הוא שיר לירי וידויי שנושאו הבאת ביכורים . במרכז השיר תיאור רגשותיו של הילד המביא ביכורים מגינתו הצנועה אל מול ה"הם , " מי שהטנאים שלהם מלאים . לצד רגשותיו של הילד הדובר עולים בשיר גם נושאים כללים : יחסים בין אדם לחברו , התייחסות לכמות מול האיכות , הערך שבנתינה מכל הלב , היחסי ם בין מי שיש להם למי שאין . פעילות 5 תשובות התלמידים יכולות להיות כפשוטן – הבאת ביכורים , וגם כהתייחסות עמוקה יותר למשמעויות האפשריות העולות מהשיר . פעילות 3-5 לילדים שמתקשים לתאר תחושות אפשר לתת רשימה ולבקש מהם התייחסות אליה : מתבייש בגן שלו , גאה בו , מקנא בגנים גדולים , שמח בחלקו . כדאי להדגיש את השימוש במילות החיבור " אבל" ו"גם . " פעילות 4 קריאת השיר כולו בקול תוך הדגשת הרגשות המובעים בו עשויה להיות קשה לילדים רבים בכיתה ג . משום כך התבקשה משימה מוגבלת של בחירת שורות אחדות שנשאו חן בעיניהם . אפשר לבקש מהמתקדמים להקליט את השיר כולו . כדאי שהמורים יאזינו לתוצרים לפני שיחליטו אם להביא אותם בפני הכיתה כולה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר