עמוד:169

נרצה לתת מקום למקוריות ולאפשר שונות בהבעה , לפיכך נרצה לאפשר לתלמידים להתייחס בכתב להיבטים שונים בהנמקה : ההנמקה יכולה להיות הסבר , הדגמה והנגדה למשהו אחר . יהיו ילדים שיגידו מה מיוחד במקום , יהיו כאלה שינסו לשכנע בעזרת רשימה של דוגמאות לדברים שאפשר לעשות במקום וכדומה . אפשר להמליץ לתלמידים לקרוא עוד על המקום וללמוד עליו באתר האינטרנט שלו . אפשר להציע לילדים בכיתה אפשרות נוספת לבחירת מקום – אם ביקרתם או שאתם מכירים מקום אחר בירושלים ואתם רוצים להציע אותו , אתם יכולים לעשות זאת . כדי לכתוב על המקום , אתם צריכים לחפש מידע עליו : להיעזר באנשים או בילדים שמכירים את המקום או לחפש עליו מידע בספר לימוד או באתר האינטרנט של המקום . מקור המידע צריך להיות א מין , כלומר הכותב מוכר וידוע , לדוגמה : עיריית ירושלים , החברה להגנת הטבע , האתר של מוזיאון המדע בירושלים ועוד . פעילות 1 רצוי מאוד לקיים שיחה בעקבות הפעילות . המטרה של השיחה היא להגיע לתובנות בנוגע לדרכים האפשריות לשכנוע בכתב . אפשר להשתמש במודל של הפרק וברעיון הכללי של ילדים שמשכנעים זה את זה כדי להגיע להסכמה גם בנושאים אחרים . לדוגמה , החלטה על אופי פעילות בשעת כיף ( פעילות בחוץ , כמו יום ספורט או פעילות בתוך כיתה , משחקי קופסה . ( כלומר , אפשר לנצל את המודל והרעיון של הפרק לשיתוף ילדים בקבלת החלטות , במידת האפשר כמובן . התנסות כזאת יכולה לתרום גם לחינוך לערכי הדמוקרטיה . הצעה לפעילות מסכמת בנושא אוצר מילים העיסוק בטקסטים מידעיים מפגיש את הילדים עם מילים שהם לא מכירים . המפגש עם מילים מהסוג הזה הוא הזדמנות ודרך להרחבת הלקסיקון האישי . כדאי להמליץ לילדים להיעזר במילון בזמן קריאת הטקסטים . להלן הצעה לעיסוק בנושא דרך משחקים : הכנת משחק בנושא אוצר מילים א . ח זרו לשני הטקסטים שק ראתם ב פרק . ה כינו משחק כלשהו בנושא המילים ה קשות בטקסט . לפעמים מילה יכולה להיות לכם קלה ולמישהו אחר היא תהיה קשה . לכן אתם יכולים לבחור גם מילים שנרא ה לכם שיהיו קשות לאחרים . דוגמאות למשחקים : תוכלו להכין משחק זיכרון : קלפים עם מילים וקלפים עם הפירוש שלהן . אפשר להכין תשבץ ועוד . . ב ה חליפו בין המשחקים שהכנתם ושחקו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר