עמוד:167

הצעה לפעילות ב נושא אוצר מילים הפעילות הבאה מספקת אסטרטגיה נוספת לפענוח מילים קשות בטקסט . לפעמים מופיעות בטקסט מילים שאנחנו לא מכירים . א . למשל , יע ל וליט ל מכיתה ג 2 קראו על סדנת הפסיפס . הן לא הבינו מה זה " אתר ארכאולוגי . " יעל : אני יודעת ש " אתר " זה מקום , אבל את הצירוף " אתר ארכאולוגי " לא מצאתי במילון ואפילו לא את המילה " ארכאולוגי . " ליטל : אני מצאתי את המילה " ארכאולוגיה . " אולי עכשיו נצליח יחד להבין מה זה " אתר ארכאולוגי . " מצאו גם אתם את המילה " ארכאולוגיה " במילון . ב . הסבירו מהו , לדעתכם , " אתר ארכאולוגי . " טקסט על מוזיאון הטבע בירושלים פעילות 5 מטרת פעילות זו היא לוודא כי התלמידים הבינו את מהותו של המוזיאון , באילו נושאים הוא עוסק . פעילות 3 אפשר להרחיב ולקיים שיחה במליאה על נושא הנמענים . במשימת הסיום ה ילדים מתבקשים לכתוב טקסט שנועד לשכנע ילדים אחרים . אפשר לקיים שיחה קלה על ההבדלים בין מה שיהיה כתוב בטקסט שמיועד לילדים לבין טקסט שמיועד להורים – מה חשוב לילדים לדעת על המקום שאליו נוסעים , ומה חשוב להורים לדעת . אפשר לעשות זאת גם לאחר סיום העבודה על הפרק . הצעה לפעילות בנושא אוצר מילים ע בדו בזוגות : קראו את השיחה הבאה בין טל י מכיתה ג 2 למורה שלה : טלי : לא מצאתי במילון ש בכ יתה את המילה " דגם . " המורה : שימי לב למשפטים שהמילה " דגם " מופיעה בהם בטקסט , אולי זה יעזור לך להבין : " › תוכלו לראות בה דגמים מוקט נים של ד ינו זאורים " " › יש גם מוצ גים מיוחדים כמו דג ם מוגד ל של עכביש " טלי : פעם ביקרתי במקום שראיתי בו ש דה תעופ ה עם מטוסים קטנים ובובות קטנות של אנשים . גם זה נקרא " דגם ?" המורה : כן , אפשר להגיד שראית דגם של ש דה תעופה . בעזרת השיחה של טלי והמורה נסו להסביר מה זה " דגם . " אם ר איתם פעם דג ם של משהו , ספ רו אחד לשני .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר