עמוד:153

פעילות 4 סעיף א – גם כאן יש כמה אפשרויות , והילדים מן הסתם יעלו אותן , בהתאמה למקום הרגשי שהם נמצאים בו : ייתכן שמצבה ש ל הגיסה הענייה השתפר , והיא רצתה באמת לשמח את גיסתה העשירה , ואולי אף לחנך אותה ולהראות לה נדיבות אמת מהי ; ייתכן גם שהגיסה הענייה , משהשתפר מצבה , רצתה להקניט את קרובתה העשירה , כאילו אמרה : כך צריך לשלוח מגש , ולא כמו שאת נוהגת לשלוח לי ! סעיף ג – הביטוי " ודלתה פתוחה לכול" החותם את הסיפור אומר שהגיסה הענייה אכן קיימה את המצווה שבאה בסוף הקטע של " הא לחמא" – " כל דכפין ייתי וייכ ל , כל דצריך ייתי ויפסח " . פעילויות לקראת סיום פעילות 5 כדאי להרחיב על השימוש בהווה : הפעלים בהווה בקטע הזה משמשים לשתי מטרות שונות – " את יודעת שאני ממהרת" – דו גמה לשימוש בהווה כדי לציין זמן ממש , פעולה שמתרחשת ברגע שמדברים . לעומת זאת " תמיד תופס " , " אף פעם אני לא הולכת , " " בכל בוקר ... מחכה לי " - אלו דוגמאות לפעולות חוזרות , לתיאור הרגלים חוזרים . הפרק "ימים מיוחדים" ( עמוד 65 בספר הלימוד ) נושא – ימים מיוחדים המצוינים בישראל . הפרק עוסק במועדים האלה : יום הזיכרון לשואה ולגבורה , יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות . מטרות הפרק מטרתו של פרק זה לעסוק בנושאים הנוגעים לימים מיוחדים המצוינים בישראל ומהווים נדבך חשוב בתרבות הישראלית והיהודית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר