עמוד:137

o אם העבודה על הפרק הזה מגיעה אחרי העבודה על הפרק " פוגשים שירים , פוגשים ילדים , " אפשר להזכיר ש"גלגול יו של מעיל" מדבר על תקופה של כמה שנים , ואילו " יוסי , ילד שלי מוצלח" על ימים או שבועות . הפרק "תהלוכות , כרזות ואריה בתחפושת" ( עמוד 20 בספר הלימוד ) נושא : חג פורים ובמיוחד תהלוכות פורים . במרכז הפרק עומדות כרזות על עדלידע שהתקיימה בתל אביב ובירושלים . כמו כן , מופיע בתחילת הפרק קטע מ ידע בנושא תהלוכות פורים , ובהמשך – קטע מידע קצר על אודות הזמן שנקבע לחגיגת חג הפורים . לקראת סוף הפרק יש גם טקסט הוראות מפעיל . מטרות הפרק היבט עיוני- אורייני – במרכז הפרק עומדות כרזות על עדלידות שהתקיימ ו בתל אביב ובירושלים , והוא מתמקד באוריינות חזותית : עמידה על הרכיבים של הכרזה ועל סיבות לבחירתם ; על הצבעוניות של הכרזה כחלק מההתאמה למסר ; על תפקיד המלל בכרזה ; על התפקיד של כרזות . היבט לשוני – מוזכרות שתי דרכים לחידוש מילים – הלחמים ותוספות X ו ן ( הטיפול בהם קליל בהתאם לרוח החג ומתוך ידיעה כי יש עיסוק מקיף בנושא ביחידת ההוראה למורה " העברית מתחדשת : מכירים דרכים ליצירת מילים בעברית" של משרד החינוך . אפשר לקרוא ב מערכת " כותר" של מטח . ( הערות והצעות להוראת הפרק קטע מידע בנושא תהלוכות פורים המידע בקטע זה כולל הן מידע כללי המוכר לתלמידים הן מידע שסביר שיהיה חדש עבורם – סיפור היסטורי קצר על ראשית מנהג העדלידע בישראל , ועיסוק במקור השם , המלווה במילים קשות לקריאה . מומלץ להתאים לכיתה את דרך הקריאה הראשונה של הטקסט .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר