עמוד:130

טקסט על צפרים וטקסטים מתוך " מגדיר ציפורים לילדים" על ירגזי , נקר , שחרור ופשוש פעילות 5 כדאי לאסוף את הפריטים מרשימות התלמידים , להשוות בין הדברים וליצור רשימה כוללת . בין הפריטים שאפשר לציין : משקפת , כלי כתיבה , כלי ציור , מצלמה , מגדיר ציפורים , מכשיר הקלטה . פעילות 5 הירגזי והנחליאלי הצהוב דומים מאוד , ורק קריאה דקדקנית של הטקסט מסייעת לגלות מי מהם הוא הירגזי . סעיף ד – השאלה נראית אולי קשה , אבל חיפוש פשוט ב- google מעלה מיד את התמונות כאשר כותבים " ציפורים צהובות . " פעילות 3 סעיף א – תשובות : תמונה - 3 פשוש , תמונה - 2 נקר . פעילות 4 קריטריונים מסוימים חוזרים בהגדרה של כל ציפור . סעיף א מציין שבכל הקטעים יש תיאור של מזון הציפור . בסעיף ב הכוונה היא לתיאור הצבעים של הציפור . כדאי לדבר על מילים מכלילות ( נדונו לראשונה בפרק " הנה בא הסתיו" ) שמתאימות למגדיר ועל תפקידן . הן מכוונות למה שיש לפרט . פעילויות 6-1 פעילויות אלו מאפשרות לתלמידים להתנסות במצב שבו הם צריכים להחליט איזה מידע יסייע בידם . ההבחנה היא בין סוגים של עובדות : עובדות שעוזרות לזהות , עובדות הכרחיות אך לא מספיקות , ועובדות שבהקשרים מסוימים לא עוזרות ( כמו העובדה שכל הציפורים המוזכרות אוהבות לאכול חרקים או הנקר שמנקר שמונה ניקורים בשנייה . ( פעילות 1 הצעה להרחבת פעילות : ג 5 עבדו בזוגות : הקריאו לחברכם את החידה . האם הוא הצליח לגלות מי הציפור שהתכוונתם אליה ? פעילות 8 פתרון התשבץ :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר