עמוד:112

סעיף ג – הש אלה נועדה לעורר את ההבנה שיצירות " מדברות " זו עם זו ( אינטרטקסטואליות . ( יש אופנים רבים של דיאלוגים , השפעות והסתמכויות של טקסטים זה על זה . לכן מטרת הפעילות אינה לספק תשובה חד משמעית , אלא לעודד תהליך חקר שעוסק ביחסים בין טקסטים . ייתכן , שחלק מהילדים יגידו שהם לא יכולים לדעת אם ע' הלל הכיר את המשל של אי זופוס . זה כמובן נכון . אם כן , כדאי , להדגיש שהשאלה אינה על הביוגרפיה של ע' הלל , אלא על השיר שלו : האם אפשר למצוא בשיר עצמו רמזים לכך שע' הלל הכיר את המשל של איזופוס ? ראשית אפשר לבדוק אם ניתן להבין את השיר גם בלי להכיר את המשל . סביר להניח , שהילדים יענו בחיוב : לא הכרחי להכיר את המשל של א י זופוס כדי להבין את השיר . אם כך , מחפשים רמזים נוספים . הנה כמה נקודות למחשבה שאפשר לכוון את התלמידים אליהן : › האם יש נקודות דמיון בין השיר למשל ? ( מי הדמויות ? מה ם המאפיינים שלהן ? האם הסוף , שבו השועל נוחל מפלה , דומה (? › במשל מעמיד השועל פנים שהוא מעוניין להיות חבר של החסידה . האם זה כך גם בשיר ? › על מה באמת חושב השועל במשפט " על מה חושב שועל נורא רעב הפוגש חסידה שמנה ? " הגיוני שעל החסידה כמזון . אולי זה מזכיר את הסעודה שבמשל של איזופוס ? › אפשר גם לחזור ולקרוא מה אומר השועל שבשיר על עצמו ( זריז , פיקח , ממולח , מפולפל . ( ולהיזכר במשלים האחרים שבפרק . האם התיאורים מתאימים לשועל כפי שהוא מופיע בהם ? גם בסוף תהליך החקר הזה , לא ניתן יהיה לענות על השאלה בוודאות . אבל אפשר יהיה לראות עד כמה ע' הלל מתבסס על דמותו של השועל במשלים של איזופו ס , ובמיוחד על " השועל והחסידה . " אפשר יהיה להניח , בעקבות הרמזים שנאספו , שהוא אכן הכיר את משלי איזופוס . פעילות 6 זהו המשך המשימה ארוכת הטווח על ע' הלל , שתחילתה בפרק " פוגשים שירים , פוגשים ילדים , " שאלה 1 בהקשר לשיר " יוסי ילד שלי מוצלח , " עמוד . 03 המשימה מתוארת במד"ל בעמוד . 05 פעילויות לקראת סיום פעילות 5 בחירה של תארים על פי מאפיינים לשוניים כהתאמה במין ובמספר ועל פי התאמה של התוכן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר