עמוד:96

קטע שני של הכתבה פעילות 5 אפשר לשאול את התלמידים לפני השאלה שבספר אם הכותרת מזכירה למי מהילדים ספר מפורסם של לאה גולדברג . אפשר גם לא להציג את השאלה שבספר , אלא לשאול את התלמידים אם הם מכירים את הספר . ( המורים יבחרו בדרך שמתאימה להם ולתלמידיהם : ( הכותרת של הקטע השני ושורות 30-33 מזכירות ספר ילדים מפורסם של הסופרת לאה גולדברג . שם הספר הוא : ---------------- ----------- אם לא מכירים - הכותרת של הקטע השני ושורות 30-33 מזכירות ספר ילדים מפורסם של הסופרת לאה גולדברג . אם תחליפו את המילה שלולית במילה שמשלימה את המשפט : דייר הוא מי שגר ב . _________ תקבלו את שם הספר : ________ להשכיר . כדאי לכם לשאול אותו בספרייה . העיסוק בשאלת ההרמז נועד להדגיש ש"טקסטים , כמו אנשים , 'משוחחים' זה עם זה , מצטטים ומאזכרים זה את זה , ובמי לים אחרות : מקיימים ביניהם דיאלוגים סמויים או גלויים . לדיאלוגים מסוג זה יש שמות שונים : אזכור , הרמז , אלוזיה , קונוטציה או - כפי שמקובל לומר היום אינטרטקסטואליות " . העמידה על הקשר בין הטקסט הרומז לטקסט הנרמז תומכת בהבנה ומעשירה אותה . פעילות 5 סעיף ג – התשובה לפעילות זו יכולה להיות כללית לדיירי השלולית או מפורטת על פי הכתוב בשורות 56- . 52 פעילות 3 מאיה מתייחסת לשורות שבהן מוצגות הדרכים האפשריות לשרוד ; עידו מתייחס לשורות שבהן יש פירוט איך שורדים בעלי החיים . פעילות 4 אפשר לציין שגם " פלא" היא מילה הלקוחה מהאגדות ולא מעולם המדע . קטע שלישי של הכתבה פעילות 5 השאלה נועדה להבליט את השימוש ב אמצעי רטורי של פנייה ישירה לקוראים . 56 מתוך אתר הספרייה הווירטואלי ת של מטח http : // lib . cet . ac . il / pages / item . asp ? item = 10165 & kwd = 5817 :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר