עמוד:68

. 3 מומלץ לבקש מהילדים להכין מהריאיו ן שערכו ספרון קטן / מצגת , Power Point עם תמונות רלוונטיות של המרואיי ן או המרואיינת ולערו ך תצוגה כיתתית . הסיפור " מעשה בחוב" מאת נירה הראל התקופה המתוארת בסיפור " מעשה בחוב" היא התקופה שעליה מדברים סבא רבא וסבתא רבתא של הילדה בריאיון . טקסט זה איננו עיקר הפרק . לצד העיסוק הספרותי בו , הצמדתו לפרק העוסק בריאיון מזמינה ומשרתת שתי מטרות : › תרגול של הצלבת מידע ממקורות שונים ( הריאיון שערכה הילדה והסיפור הנ"ל ) › תרגול נוסף של עריכת ריאיון ( על ידי כתיבת ריאיון דמיוני עם דמות מהסיפור ) פעילות 5-5 הפעילויות מפנות את תשומת הלב למבנה הסיפור . בפעילות 4 יש לאפשר דעות שונות , אך כל אחד צריך לבסס את טענתו . פעילות 3 יחזקאל בוחר את התירס הטוב ביותר עבור ארנו ן , הוא מתעניין בו ומבין ללבו . אפשר לפתח בכיתה שיחה על האופן שבו אנו מביעים רגשות גם בלי לומר מ י לים של רגשות ולבקש מהילדים לתת דוגמאות לביטויי חיבה , הערכה , סלידה וכו . ' פעילות 4 אפשר לחשוב על כמה סיבות ל"בושה" של ארנון , וזוהי הזדמנות לשיח מורחב על רגשות : - אולי ארנון התבייש כי לא היה לו כסף לשלם את החוב . - אולי הוא התבייש כי " בגד" ביחזקאל והלך לאכול אצל הרוכל השני . אפשר לשוחח על הבושה הזו ולבקש מהילדים שיספרו על עצמם , ועל חוויות דומות , אם היו להם . פעילות 1 מטרת הפעילות הזו כפולה : ( 0 לתרגל עריכת ריאיון , כפי שהילדים כבר למדו ; ( 4 להעמיק את ההבנה שלהם בסיפור , את החוויה הרגשית ואת הניתוח הרגשי . סיפור הוא טקסט חי , וכששואלים את הדמויות בסיפור שאלות , מעמיקים להיכנס לתוך הסיפור ולתוך עולמן של הדמויות . אפשר ליצור עבודה כיתתית משותפת : תחת הכותרת " אילו יכולתי לראיין את , " ... להכין פלקט עם דוגמאות מהשאלות וה תשובות של הזוגות שעבדו יחדיו . פעילות 6 סעיף א – יש לשים לב שהפועל " מצא " מופיע בטקסט בשלילה ולא כמשהו שארנון עשה . מבחינה דקדוקית זהו פועל . סעיף ב – אפשר לשאול את התלמידים איך הייתה השורה הזאת נראית בסרט – החזרה על הפועל חיפש שלוש פעמים משרה תחושה של חיפוש קדחתני .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר