עמוד:66

פעילות 5 כדאי לדבר על משפט שנועה אומרת : " אני אחשוב ואכין שאלות על מה שמעניין אותי . " אפשר לנהל שיחה על השאלה מה מצריך ריאיון . ( המראיין או המראיינת צריכים להתכונן מראש ולהיערך לנושאים ולשאלות שהם עומדים לשאול ( . פעילות 3 סעיף ב – השאלות של נועה נובעות מתמיהה ממה שרואות עיניה . המילה התפלאה במשפט אמורה לרמז שהמשפטים הם שאלות . מומלץ לקרוא את השורות האלה בקול ב אינטונציה המתאימה . פעילות 4 התלמידים מתבקשים לחשוב על שאלות שהיו רוצים שנועה תשאל את סבא וסבתא שלה . בכך הם למעשה עושים צעדים ראשונים בעבודת ההכנה לריאיון שהם יתבקשו לעשות , בהמשך , ושבו יראיינו אדם מבוגר . ריאיון עם סבא רבא וסבתא רבתא מאת נעה הלוי הטקסט – › מציג את המבנה הבסיסי של שאלות ותשובות . › מזמין תרגול של איסוף והפקת מידע מריאיון . › מהווה דוגמה ודגם לריאיון שהתלמידים אמורים לערוך בעצמם , בהמשך . פעילות 5 תרגול באיסוף מידע מריאיון . הפעילות מחזירה את התלמידים אל הטקסט ומכוונת אותם להבחין בין הסיפור האישי- ייחודי של סבא וסבתא של נועה לבין מידע כללי על התקופה . לדוגמה : אז באותו חדר למדו שתי כיתו ת - כיתה אחת למדה בבקר וכיתה אחרת אחר הצהרי ם . אני לא אהבתי כל כך ללמוד אחר הצהרים , אבל אהבתי מאוד ללכת לבית ספ ר . בצבע הצהוב מסומן מידע כללי על התקופה , ובצבע הירוק מידע אישי הקשור לתקופה . כדאי להתעכב ולשוחח עם התלמידים על המידע המוצג בטבלה : עד כמה מה שמתואר בו שו נה מהמוכר להם ? האם הופתעו ? האם היו יכולים להסתדר בתקופה ההיא בלי מחשבים וטלפונים ניידים ? ... האם הם היו רוצים לחיות בתקופה הה יא ? פעילות 5 סעיף ב – מיקוד על שא י לת שאלות בריאיון : › נאפשר לשאול שאלות שונות על אותו נושא . › ראיונות הם דינמיים , ושאלות חדשות נולדות במהלכם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר