עמוד:64

הפרק "ילדות של פעם" ( עמוד 21 בספר הלימוד ) נושא : חוויות ילדות של אנשים מבוגרים . הפרק כולל שני סיפורים וריאיון . ה סיפורים אינם הסוגה שבמוקד הפרק . את הסיפור הראשון חיברו כותבות הספר כפתיח לנושא . מתוארת בו ילדה שמחליטה לראיין את סבא רבא וסבתא רבתא שלה . הריאיון שהיא עורכת יהווה מודל , ובעקבותיו יתרגלו התלמידים עצמם עריכ ת ריאיון . הטיפול בסיפור השני כולל הן עיסוק בהיבטים הספרותיים הן בחינת ההבדלים בין סיפור לרי איון . בסוף הפרק טקסט הוראות מפעיל . מטרות הפרק היבט עיוני- אורייני ( 0 - היכרות עם הסוגה ריאיון : איך עורכים ריאיון , מהם המניעים לעריכתו , איזו עבודת הכנה הוא מצריך , מה ו ההבדל בינו לבין סיפור על נושא דומה , איך הוא מתפתח וכדומה . ( 4 תרגול של איסוף מידע מתוך ריאיון : איתור של פרטי מידע בתוך רצף השאלות והתשובות וגם איתור והבחנה בין מידע פרטי למידע כללי . ( 3 עיסוק בשאילת שאלות – אחת מאסטרטגיות החשיבה מסדר גבוה . " יכולות חשיבה חיוניות להצלחה ולתפקוד יעיל בכל היבט של חיי הפרט בחברה משתנה ובעידן הידע . לכן חשוב לטפח את ההיכרות של התלמידים עם אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה ואת היכולת שלהם להפעיל אותן בהקשרים מגוונים " . היבט ערכי ( 0 – טיפוח הקשבה , גילויי סבלנות וסובלנות כלפי אנשים מבוגרים ( 4 עידוד לסקרנות , להתעניינות ולהפעלה של הדמיון ( 3 עיסוק בהיבטים היסטוריים הקשורים לעולמם וחייהם של הקרובים לנו . 42 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ( התשע"א , . ( 4 112 אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה . ירושלים . עמוד . 3

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר