עמוד:63

הצעות לפעילויות נוספות › כדי לעורר תשומת לב לדקויות , אפשר לשאול את הילדים אם לדעתם , הילדה ידעה כבר בהתחלה שתמצא עזרה בספרים . אפשר לבקש מהם למצוא את המילה המתאימה ( התשובה היא , כמובן , לא : " עד שבמזל גיליתי בספרים . (" › בהמשך אפשר לדבר על דברים שמגלים במקרה , ואחר כך כבר מחפשים אותם או חוזרים אליהם בכוונה . האם בשיר אפשר לראות את זה ( " אני מחפשת ישר בספרים" , בבית השלישי ?( האם יש לילדים דוגמאות לתהליך כזה , שהתחיל במקרה והמש יך בהתכוונות ? › אפשר לתת לילדים את אחת המשימות האלה : א . " מחפשים בספרים" – כתבו על סיפור שקראתם או שמעתם ושעזר לכם להרגיש טוב יותר . ב . " ילדה כמוני" – כתבו את כל התכונות וההתנהגויות שלדעתכם , מתאימות לילדה שבשיר . אם תרצו – ציירו אותה . ג . " אי שם בעולם קיימת ארץ – " ספרו סיפור על ילד או ילדה שיוצא ים לחפש את הארץ שבה כל הילדים מושלמים . דמיינו איך נראים ומתנהגים ילדים מושלמים . שיר ללא שם ") ריחות שאני אוהב" ) מאת יהודה אטלס פעילות 5 סעיף א – אפשר לדבר על המאפיינים של שירים שקיימים גם בשיר זה : אפשר לדבר על החריזה , על החלוקה לשורות עם שימוש בו"ו החיבור ( ברשימה לא היה צורך ב . ( ו"ו - סעיף ב - תלמידים יכולים לומר שהשורה היא במקום כותרת לשיר , שזו הכללה , שזו יכולה להיות כותרת של הרשימה , שהשורה קובעת איך להתייחס לריחות האחרים ( כלומר , אלה שלא מצוינים בשיר ) . סעיף ד - הפעילות הזו מאפשרת שיח מורחב כתוב , וגם נותנת אפשרות לצלול , לדמיין ולבטא במילים את חוויית הריח , שהיא ראשונית ו אישית מאוד . עם זאת , החוויה הזאת נבנית מתוך מרחב ג יאוגרפי ותרבותי משותף ( דשא כסוח ... ריח של תירס .. גשם ראשון וכו . ( ' פעילות 3 סעיף א – דוגמאות נוספות לקבוצות – צמחייה : דשא , עץ , עלים פריחה , מנתור כלים הנמצאים במטבח : סיר , תנור שמות שמתחרזים כמו : קיר וסיר ... לאפשר כל מיני חלוקות ובלבד שהילדים ידעו להבחין בין שמות לפעלים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר