עמוד:52

. 3 לשוחח על הרגישות האנושית והמוסרית שבאה לידי ביטוי במשפט הזה , ולבקש מהתלמידים דוגמאות למצבים של הלבנת פנים שקרו או יכולים לקרות . פעילות 3 התרגול של המשפטים נועד להעשיר את אוצר המילים ולעבור מההבנה של גזירת פעלים מצבעים לשימוש בהם במצבים אופייניים . המשימה לא קלה ולכן הפעלים ניתנו ועל התלמידים לשב צ ם במשפטים . הפרק "מקימים סוכה" ( עמוד 06 בספר הלימוד ) נושא – חג הסוכות . תחילה קוראים התלמידים שיר על הקמת סוכה . לאחר מכן הם נפגשים עם הוראות להכנת קישוט לסוכה . השיר מזמן עיסוק חווייתי הקשור לחג הסוכות דרך התמקדות בהקמת הסוכה . העיסוק בסוגת ההוראות בפרק מצוי בתוך ההקשר התמטי המציאותי . כך מוענקת משמעות להבנת הסוגה , והצורך בהבנת ההוראות נעשה ממשי . מטרות הפרק היבט עיוני- אורייני – סידור הוראות על-פי רצף והעלאת המודעות להיבטים מטא- לשוניים : הקשר בין הוראה אחת לשנייה , החשיבות של הסדר והאפשרויות השונות לסדר הוראות ; איתור והסק ת מסקנות לגבי החומרים הנדרשים להכנת הקישוט מתוך ההוראות עצמן . הערות והצעות להוראת הפרק השיר " סוכתנו " מאת אוריאל אופק בהוראת השיר כדאי להדגיש שמשתתפים בשיר גם גורמי טבע , והוא מתנהל על פני רצף של זמן . בכל בית מדווח על פעילות המשפחה מישהו אחר . יש קשר בין המדווח לבין הזמן ביום המצוין באותו בית ( עננה – בבוקר ; השמש - שעת צהריים ; הכוכב - ערב . ( המעבר מהעננת לשמש ולכוכ ב מייצגים את העובדה שהקמת הסוכה היא תהליך שנמשך מהבוקר ועד הערב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר