עמוד:50

פעילות 4 סעיף ב - בעבודה עם תלמידים מתקשים אפשר להציע לילדים רשימה , למשל : › עונות השנה מתחלפות בכל כמה חודשים . › לבעלי החיים נולדים צאצאים בכל שנה . › הציפורים נודדות ממקום למקום בכל שנה . › המראה של חלק מהעצים משתנה במהלך השנה . סעיף ג – נראה שכוונת המשוררת לעורר תחושה של התרוממות רוח והתפעלות דווקא ממה שנתפס כצפוי ושגרתי , מאותה שגרה של הטבע שאיננו נותנים עליה את דעתנו . העולם שאנו חיים בו מלא יופי ( ראו להנאתכם , ולהנאת תלמידים מתקדמים , את שירו של נתן זך – " אני רוצה תמיד עיניים ;( " תיאורה של לאה גולדברג מסיר מה שגרה של הטבע את אפרוריות היום- יום ומאיר אותו מחדש . פעילות 1 חייהם של בני האדם כוללים גם רגעי בכי או עצב וגם רגעי צחוק ושמחה . אלו הם מרכיבים המאפיינים את חייהם של כל בני האדם . פעילות 6 המילה " מישהו" פתוחה לאפשרויות רבות , מהאלוהות במובניה השונים ועד נפשם הרכה של ילד אחד או של ילדה אחת . בהתאמה , אפשר לדבר על פעולות מגוונות למען הטוב בעולם , מתפילות ועד מעשים קטנים שהשפעתם אמנם איננה קוסמית , אלא מקומית , אם בכלל , ובכל זאת הם ממלאים את הלב בתחושה של סיפוק . בין שני הקצוות אפשר לדבר על שינויים קטנים באורח החיים – הפרטי או המשפחתי , על שינוי התנהגות בחברה ובמשפחה , על התנדבות בדרכים שונות ( בכיתה , בבית , בארגונים שונים אחרי שמתייעצים עם מבוגרים ) ועל עזרה למבוגרים שפועלים בארגונים שונים כדי לצמצם את העוני , ועל תרומות , לא רק בכסף אלא גם בצעצועים ובזמן פנוי . בכיתה כדאי להעלות על נס את מעשיהם של ילדים או מבוגרים התורמים את חלקם בצנעה ובהתמדה . אפשר להוסיף לשיח הכיתתי ביטויים ופתגמים הקשורים לנושא , למשל " מתן בסתר , " או " כל המקיים ] המציל [ נפש אחת מישראל כאי לו קיים ] הציל [ עולם מלא" ( סנהדרין פרק ד , משנה ה . ( פעילות 7 מומלץ להדגיש את הצורך להקשיב לדברי האחרים ולגלות כבוד כלפיהם . להעשרת אוצר המילים ולמפגש עם מילים שמקצתן הופיעו בשיר מומלץ להפנות את התלמידים ליחידת אופק " כוכבים בעברית "/ " טיול בטבע " ובמיוחד לפעילויות " הופכים קלפים" ו"מה במשבצת" שבה ן מתרגלים מילים נרדפות . להלן הקישור לאתר : http : // ofek . cet . ac . il / units / he / lashon / Words . aspx

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר