עמוד:47

לחשוב על קשיים שעלולים להיווצר , להציע פתרונות ולהתגבר על הקשיים תוך כדי הסיפור שהם בונים . › הפעילות משחקית ו היא פונה אל הדמיון ואל כושר ההמצאה . לפני שהילדים מתחילים , כדאי לקחת את אחת התמונות ( או להביא תמונה אחרת ) ולשוחח עליה מהזווית של " איך הכול התחיל . " חשוב לדרבן את הילדים להעלות רעיונו ת ולהשתעשע גם בהשערות מופרכות , ואז להפנות אותם לעבודה אישית . סעיף ג – פעילות זו היא דוגמה למהלכי טיוט בתהליך הכתיבה . הקראת הסיפור בקול עשויה לגלות את הצורך בשכתובו במידה זו או אחרת מבחינת התוכן , הצורה או הלשון . ייתכן , למשל , שיתגלה פער בסיפור שיצריך השלמה או שההקראה בקול תגלה פרטים מיותרים , טעויות לשון או בחירה לא מתאימה במילים – בעקבות הקריאה בקול מוזמנים התלמידים לתקן את הגרסה הראשונה של הטקסט שכתבו . פעילות 4 › מטרת הפעילות היא להכיר לתלמידים פתגמים נפוצים על התחלות , כדי שיהיו לחלק מעולמם , והם יוכלו לעשות בהם שימוש אקטיבי . משום כך אין הפתגמים מוסברים מלכתחילה , והתלמידים מוזמנים למיני- תהליך חקר , שבו הם מתבקשים לחשוב ולנסות להבין את הפתגם ואחר כך לנסח את עמדתם כלפיו באמצעות העדפה וביקורת . › כדאי לשמוע מה יש לתלמידים לומר על פתגמים . בדרך כלל הם מוצגים בפניהם כ"עובדה מוגמרת , " מעין " תורה למשה מסיני , " אבל ייתכן שלא כולם יסכימו עם הקביעה שההתחלות תמיד קשות , או שבכל פעם שמתחילים משהו צריך לסיים אותו , וכו . ' הפרק "בין כסה לעשור – מראש השנה ועד יום הכיפורים " ( עמוד 01 בספר הלימוד ) נושא : היבטים הקשורים לראש השנה ויום הכיפורים . מטרות הפרק היבט ערכי – התוודעות לגישה ההומניסטית המייחסת לאדם כוחות ויכולת השפעה גם נוכח עוצמתו ויופיו של הטבע . היבט תוכני – נקודת מבט נוספת על ראש השנה , המחזוריות ו ה מעגליות של הזמן . היבט ספרותי- אורייני ולשוני – הבחנה במשלבים ובדרכי תצורה בעברית ובעקבות כך העשרת אוצר המילים של התלמידים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר