עמוד:30

לתעד את דברי התלמידים בקובץ או בלוח חכם כדי לחזור ולצפות במקור המידע בסוף יחידת הלימוד ולבדוק האם משהו השתנה בהבנה שלהם . הקרנ ת טקסט על הלוח – הדגמה של תיהלוך ההבנה של הטקסט באמצעות סימון וכו' או הדגמה של תשובה לשאלה לפני עבודה עצמית . לסיכום , אנו חיים היום בסביבה מתוקשבת פרטית וציבורית , וגם ב תחום החינוך מתבקשים צעדים לקראת מעבר לסביבה כזו . בהתאם לכך מציעים מישרה וקולר ( M ishra & Koehler ) להרחיב את הגדרת המושג " ידע מורים" שטבע שולמן ( Shulman ) ולהוסיף לו ידע נוסף – ידע טכנולוגי –פדגוגי . ידע זה מאפיין את יכולתו של המורה לשלב בהוראתו טכנולוגיה בצורה מושכלת . ספר הלימוד הדיגיטלי מציע למורים הטמעה של התקשוב באופן משמעותי ובר –קיימא , שמוביל לשינוי בתהליכי הוראה ולמידה ותורם להתפתחותם המקצועית של המורים וללמידה " אחרת" של תלמידיהם . כאמור , נוסף ע ל השכבות וההטמעים שנוספו לספר בגרסתו הדיגיטלית ( על - ידי צוות מטח , ( הגרסה הדיגיטלית של הספר המודפס מאפשרת למורים לעשות פעולות שונות – הן פעולות על גבי הטקסט ( הכוונה היא לכל טקסט בספר , כולל טקסטים שמשמשים כהוראות ובכל רמה של גודל טקסט ) והן פעולות לצד הטקסט . סוגי הפעולות האפשרויות הן : המורים יכולים לסמן על גבי הטקסט כמה צבעים ( באמצעות קו תחתון או באמצעות מרקר . ( ל כל קטע מסומן אפשר להוסיף פעילות עם הנחיות לתלמיד , קישור לסרטון , לקובץ שמע או לעשות קישור בין הספר לתרגול המוצע באתר אופק של מטח או קישור למשימות מתוך מאגר המשימות שהכינ ו המורים . " ) הילקוט שלי" באתר אופק ) כמו כן אפשר גם להוסיף קבצי office ו- . pdf הסימון מאפשר גם יצירת קישורים לוויקיפדיה או ל- google ( אייקון סימן שאלה ) , ולחיצה על אחד מהם נותנת את הביאור או ההסבר למה שסומן . האפשרויות לעשות פעולות הקשורות לסימון בספר , לקישור לוויקיפדיה או ל- google והוספת הטמע הכולל מלל , סרטון , קובץ קול או קו בצי טקסט – אפשרויות אלה רלוונטי ות גם עבור התלמידים . המורים יכולים להוסיף משימות בכל מקום בספר . את המשימות הם יכולים לשייך לכלל הכיתה או לתלמידים מסוימים וכך ליצור פעילויות דיפרנציאליות המכוונות לרמות יכולת שונות הבאות לידי ביטוי בכיתה הטרוגנית . כמו כן , ניתן ליצור הטמע שיתופי : תלמיד שהמורה מגדיר , יכול לכתוב תגובה על הטקסט או על כל דבר נתון בספר . הרעיון של ההטמע השיתופי הוא יצירת שיח ודיון . אם משתמשים באופציה , זו M ishra . P ., & Koehler , M . J . ( 2006 ) Technological pedagogical content knowledge : A framework for teacher 34 knowledge . Teacher College Record , 108 ( 6 ) , 1017-1054 . Shulman , L . S . ( 1986 ) . Those who understand : Knowledge growth in teaching . Educational Researcher . 15 ( 2 ) , 35 4-14

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר