עמוד:28

תהליך הפיתוח התחשב בשני קהלי יעד של ספר הלימוד : תלמידים ומורים . תלמידים הבחירה בכלים הטכנולוגים ובמיומנויות הנדרשות להפעלתן הותאמה לשלב ההתפתחותי של תלמידים בכיתה ג ובהלימה לפירוט המיומנויות של אוריינות תקשוב ומידע עפ"י התקן הבינלאומי IEL לבית הספר היסודי . הספר הדיגיטלי מציע לתלמידים הצעירים סביבות ויזואליות מגרות , שבהן הם רוכשים ומבססים את הידע הקוגניטיבי והלשוני הנדרש מהם בתהליך הבנת הנקרא ( פענוח , אוצר מילים , תחביר , ידע השיח , ידע מטא- לשוני וכו ( ' במקביל לפיתוח היכולת לשלוט במיומנויות מחשב . להלן הדגמות של הנ אמר למעלה בתוך ספר הלימוד בגרסתו הדיגיטלית : העמקת הדיאלוג הלימודי עם טקסט באמצעות משחקים לימודיים – הגרסה הדיגיטלית של " מילה טובה ג "' מציעה לתלמידים עושר רב ומגוון רחב של משחקי מחשב לימודיים : משחקי זיכרון , משחקי התאמה , טריוויה , תשבצים משחקי רב - ברירה , משחקי גרירה ועוד . חוקרים הראו כי באמצעות משחקי מחשב אפשר לטפח מיומנויות מוטוריקה עדינה , לשפר מהירות תגובה ויכולת ריכוז , לטפח מיומנויות חזותיות , שמיעתיות ומרחביות , ולטפח מיומנויות חשיבה כגון תכנון , ארגון ורצף פעולות . איתור מידע באתרים ברשת – ההטמעים בספר מציעים לתלמידים שימוש בכתובת אתר אינטרנט ודפדוף באתר נתון . שיתופיות בלמידה – בגרסה הדיגיטלית של ספר הלימוד מוטמעות משימות העושות שימוש במרכיבי תקשוב שתומכים בעבודה שיתופית כחלק בלתי נפרד ומהותי בתהליך הלמידה . ה תלמידים משמשים מקור מידע לעמיתיהם , בונים תוצר משותף ומתייחסים לתוצרי עמיתים תוך ניצול יתרונות הטכנולוגיה . השיתופיות מתבטאת בכך שכל תלמיד בכיתה תורם מהידע שלו לאחרים והתוצר המתקבל הוא עשיר ומגוון . הקלטה עצמית – הספר הדיגיטלי מלווה בהנחיות מפורטות ומובנות להקלטה עצמית של התלמידים שמעודדות הבנה של תוכן הטקסט , שימת לב להשפעת סימני הפיסוק על הדיבור בקול , הבחנה בין דיבור ישיר לדיבור עקיף ועוד . כתיבה בסביבה של עורך תוכן עשיר – בגרסה הדיגיטלית של הספר מוטמעים כלים לכתיבת טקסט המזמינים את התלמידים לעיצוב טקסט ברמה בסיסית , כגון עיצוב הגופן ( בחירת סוג , גודל , צבע , הדגשה , ( מיקום הטקסט , מרכז , יישור לימ ין / לשמאל , מחיקה , הוספה , העברה , גזירה , העתקה והדבקה , מעבר לשורה חדשה . 32 משרד החינוך : מינהל למדע ולטכנולוגיה , גף ליישומי מחשב בחינוך . ( 4100 ) הוראת מיומנויות אוריינות מחשב ומידע . CIL 33 זלכה , ג' . ( 4100 ) סביבה לימודית דיגיטלית בגני הילדים . בתוך ד' חן וג' קורץ ( עורכים , ( תקשוב למידה והוראה . הוצאת המרכז ללי מודים אקדמיים , אור יהודה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר