עמוד:182

שוחחו עם הילדים על רגש ותיו של רובי : איך הרגיש בכפר כילד שיש לו מגבלה ? מדוע העדיף לבלות את זמנו בים ? בקשו מהילדים למצוא בפרקים 4 , 2 , 3 משפטים המתארים את הקשר המיוחד שנוצר בין רובי לדולפינה , למשל - " היצור הביט בו בעיניים קטנות וסקרניות - ונעלם מעבר לסלע ... בפעם השלישית רובי היה מוכן להישבע שהדג הגדול גם חייך אליו , " ! או " פתאום , כאילו משום מקום , נדחק מתחתיו גוף גדול , הרים אותו אל פני המים והדף אותו במהירות ובעוצמה לעבר החוף . " המשפטים האלה מהווים את תמציתו של תיאור הידידות המופלאה בין הילד לדג , ומאפשרים לקוראים לבחון אותה לפרטיה ולהבחין בהדדיות , במחויבות ובגילויי החיבה - ללא מילים , ללא צורך בשמיעה ובדיבור . בקשו מהילדים לספר על פי פרק 5 איך השתנו החיים בכפר מאז שנתהדקה הידידות בין רובי לדולפינה , ואיך השתנו חייו של רובי . בעמ' 51 כתובים דבריו של מחבר הספר , סול דיה : "באחת הפעמים הא חרונות שביקרתי בסיני החלטתי לכתוב את הסיפור לילדים , כי הבנתי שאפשר לשאוב הרבה כוח מהקשר שבין שני החברים הללו . " לאיזה "כוח" מתכוון המספר ? שוחחו על משמעות שמו של הספר : מהי ה"מתנה ? " מי קיבל מתנה ולמה ? קישור לכתבה על הדולפינה " הולי" מחופי נואיבה שבסיני : http : // www . hayadan . org . il / dolphines-want-contact-with-human- / 010506

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר