עמוד:173

מתברר שהאריה אינו רוצה להיות " אריה חמוד . " מיכאל מנסה לרדוף אחר האריה , אבל האריה בורח ומסתתר . מיכאל מציע לאריה לראות את עצמו בראי של דניאלה , ומשתף את דניאלה : " הוא לא מסכים להיות אריה חמוד " ! המעלות הטובות ששני האחים מוצאים באריה מעלות את חמתו , ולבסוף דניאלה פותחת ספר ומראה לאריה תמונת אריה שואג . האריה מצליח לשאוג , מבהיל את שני הילדים ובא על סיפוקו , ומסכים לחזור לחולצה . הצעות לפעילויות : אחרי תיאור יום ההולדת של מיכאל כדאי לשאול - מה אפשר לדעת על מיכאל לפי המתנות שקיבל ? מה גילו ? כדאי לשאול את הילדים למה לדעתם מיכאל חושב שהחולצה היא המתנה הכי יפה ? ( אולי , בהיותו ילד קטן , מקווה להרגיש שהוא חזק – בזכות האריה שעל החולצה " ? כשמיכאל מגלה שהאריה נעלם מן החולצה כדאי לעצור ולהפנות את תשומת הלב של הילדים לכך שזהו רגע המעבר מהמציאות אל הדמיון . עד עכשיו הכול היה מציאותי , יכול לקרות לכל אחד . ומעתה ... מה לדעתם יקרה עכשיו ? גם במפגש שבין מיכאל לאריה היושב על השולחן בחדר הילדים כדאי לעצור ; מה יקרה עכשיו , מיכאל יברח ? האריה ישאג ? בני הבית יבואו להציל את מיכאל ? ומה הם עצמם היו עושים ברגע כזה ? בשיחה מתברר שלשניים אינטרסים מנוגדים : מיכאל רוצה להראות לחבריו בגן את החולצה המיוחדת , ואילו האריה טוען שאינו רוצה להיות " אריה חמוד " ולחזור לחולצה . הפנו את הילדים לסימן השאלה שביטוי " אריה חמוד . " מה זאת אומרת , אריה חמוד ? זה אפשרי ? למה האריה מתכוון , ולמה השיחה הזו משונה ? ( ילד מדבר עם אריה , האריה מודה שהוא " חמוד , " הילד מנסה לעזור לאריה ... בדיאלוג הזה יש מילים המבטאות את הרגשתו של האריה ; " המהם לעצמו באכזבה , " ו " אמר האריה בזעם . " שאלו , האם המילים האלה מתאימות לאריה ? מדוע ? כדאי לשים לב למשפט " האריה ברח . מיכאל רדף אחריו בחדר " ולהיפוך התפקידים המתואר בו . שאלו - מה היינו מצפים שיקרה ? כשדניאלה נכנסת לתמונה והיא ומיכאל מרעיפים על האריה מחמאות , האריה מתמלא כעס . ביטויי הכעס מופיעים במדרג : "כעס " , " כעס עוד יותר " , " צעק האריה אדום מזעם . " בשורה האחרונה כתוב " אני רוצה להיות אריה מפחיד , " ! ואין

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר