עמוד:161

מפגשים עם ספ ר שלם " איזה מחנכים נפלאים היינו כשלא התאמצנו לחנך " ! תכליתה של קריאת ספרים היא ראשית לכול הנאתם של הילדים , וכפועל יוצא ממנה - קירובם לספרות טובה ; לפיכך כדאי לבחור בפעילויות מרחיבות דעת , מעניינת ומהנות , בהתבוננות ובשיחה - על הסיפור , על גיבוריו , על המצבים שהם נקלעים אליהם ועל התמורות בחייהם , ולבסוף - בהתבוננות בנו עצמנו , הקוראים . אם אגב קריאה או האזנה הילדים מתוודעים לספרים קנוניים , בעלי ערך , שיהוו תשתית למכנה התרבותי המשותף להם ולבני גילם , ואם הם נחשפים לאיורים איכותיים ומעשירים את כישוריהם בהבנת יצירות ספרות – אנו את לחמנו הרווחנו . כדי שלקריאת הספרים יהיה ערך מוסף על ההנאה ( וכאמור , זו המטרה החשובה מכול , ( להלן כמה הצעות לפעילויות עם ספרים . בהמשך נציג בקצרה כמה ספרים שבחרנו מתוך הרשימה של משרד החינוך . ההצעות שלהלן יכולות לשרת את כל הספרים . כמובן שאין צורך לעשות את כל הפעילויות על כל הספרים . 53 פנק , ד . . ) 9117 ( כמו רומן . הוצאת שוקן . עמוד . 97 השיר " פרת משה רבנו" מאת חיה שנהב ( עמוד ( 187 פעילות , 2 סעיף ב – מטרת הפעילות היא להבדיל בין שני סוגי השאלות . השאלה בבית הראשון אמתית , ועניינה בקשה לתשובה . סימני השאלה בבתים האחרים מופיעים בסיומי התשובות האפשריות , והם מבטאים ספק והיסוס בנוגע לתשובות . פעילות , 3 סעיף ב – החוויה המתקבלת בזכות החזרות על המילים "נקודה ועוד נקודה" בשיר היא חוויה של קשר פיזי בין הילד והחיפושית : בדיקה , הצבעה , מנייה או ליטוף . בסוף הדיון אפשר לומר שהמחברת שמרה על אמינות התיאור , מכיוון שהיא אכן ספרה שבע נקודות . פעילות " לקראת סיום" – מבט כולל על יצירתה של חיה שנהב פעילות זו מדגישה את הייחודי לכתיבתה של חיה שנהב . השירים " סתיו" ו"חברים" מצויים בספר הראשון ואינם נגישים לילדים בעת לימוד הפרק . אפשר לבקש מהילדים להביא שוב את הכרך הראשון או להביא לכיתה ספרים אחרים של חיה שנהב , ולמצוא את השירים שם , כדי שיוכלו להציג דוגמאות למשפטים שבחרו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר