עמוד:159

אפשר למצוא ביטוי למאפיינים של כתיבתה : גישה חקרנית ומתבוננת בטבע , דמיון וציוריות , והומור שלעתים גובל באי - גיון . השירים כתובים בשפה פשוטה ובמקצב נעים , שמושג גם באמצעות חזרות . העמדת המילים על הדף באופן שמשקף את תוכן השיר גם היא אחד המאפיינים הבול טים בכתיבתה ( הדבר בא לידי ביטוי ב"עכביש ארוך רגליים" וב"מה יש בקיץ . ( " מומלץ להפנות את התלמידים לקריאת יצירות אחרות שלה , למשל : "תעלולי צמד חמד , " " הספר הגדול של חיה שנהב , " " העורב והלימון" או "מה נעשה עם ג'ינג . ( "ר' כן כדאי להשמיע שירים מולחנים שלה , כדוגמת "תר נגולת כחולה" או השירים הידועים "אדון שוקו" ו"גברת עם סלים . " הערות והצעות להוראת הפרק קטע ראשון מתוך ריאיון שנערך עם חיה שנהב ( עמוד ( 182 פעילות – 1 הפעילות הזו מאפשרת לילדים להתחבר ליוצרת דרך הקישור לתקופת הילדות שלה , תקופה בה הם נמצאים עכשיו , אפשרות היוצרת הזדהות עמם . הדבר מאפשר לחבר את הילדים ליצירות ספרותיות דרך מי שעומד מאחוריהן - משוררים וסופרים – דמויות שמבחינת הילדים הצעירים הם , לרוב , בגדר נעל ם . פעילות - 2 שלוש הסעיפים בפעילות מכוונ ים לעבר חיבור ליצירות דרך היכרות עם היוצרת ועם מאחורי הקלעים של עבודתה . סעיף ג – אם קשה לילדים לענות על התשובה , אפשר לכוון לעבר היבטים שקשורים למילים או לדבר על רגשות וגם היכרות עם עולם הילדים או מה ילדים אוהבים . אך בראש ובראשונה יש לאפשר לתלמידים להתבטא . יכולות לעלות תשובות מאוד

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר