עמוד:158

עמוד התוכן של הספר " אסטרונאוטים " מאת רבקה ברנד ( עמוד ( 1 73 פעילות , 5 סעיף ב – ההתבוננות בתוכן הספר מגלה שרוב הכותרות מגדירות את מהות הפרק . הפרק הראשון חריג , כי השם אינו מעיד על תוכנו . אפשר לשאול את התלמידים על הכותרות המנוסחות כסימן שאלה . מתוך כך אפשר ללמוד שהפרק ייתן תשובות לשאלות . ניסוח של שאלה ככותרת פרק הולם במיוחד ספרי עיון ורווח בהם . הפרק " נא להכיר , אסטרונאוטים , " מתוך " אסטרונאוטים" מאת רבקה ברנד ( עמוד ( 17 5 פעילות - 7 פעילות זו מאפשרת לילדים להתנסות בהבנת תפקידו ומטרתו של תוכן העניינים בספרים . פעילויות על תוכן "מילה טובה ב" ( עמוד ( 177 פעילות - 8 העיסוק בתוכן הספר הנלמד הוא הזדמנות לתרגל את השימוש בתוכן וכן להבין לעומק את המבנה שלו . תוכן הספר מורכב משלוש רמות : שערים , פרקים ויצירות או נושאים . אפשר לעבוד על הקשר בין הרמות . להראות ששער מאגד פרקים שמתקשרים ביניהם מבחינת הנושא . אפשר למשל לשאול מה הקש ר בין משאלות לשנה חדשה , אפשר לשאול מה מיוחד ביצירות שנכללות בכל פרק . לדוגמה בשער משאלות כולן שירים . כדאי להדגיש גם את התוכן כגריין להעמקה בספר . פעילות - 9 ההתייחסויות יכולות להיות שונות . החיפוש בתוכן יעיל , לעומת זאת , תוך כדי דפדוף אפשר לגלות דברים מעניינים אחרים , תלוי מה מטרת החיפוש ועוד . הפרק " ייחודו של יוצר " חיה שנהב ( עמוד 061 בספר הלימוד ) הפרק "ייחודו של יוצר" מאפשר היכרות עם יוצר ישראלי ועם מספר מ יצירותיו והעלאת המודעות למאפיינים הייחודיים של הכתיבה שלו ובעקיפין גם העלאת המודעות למאפיינים של כתיבה יצירתית בכלל . בספרים לכיתה ב בחרנו ביוצרת חיה שנהב . בפרק הזה מופיעים שלושה משיריה " ) עכביש ארוך רגליים , " "שאלות של חצילים" ו"פרת משה רבנו , ( " ובספר כולו עוד ארבעה " ) סתיו , " "חברים , " "עץ עם תלתלים" ו"מה יש בקיץ . ( " בשירים שבחרנו

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר