עמוד:147

פעילות - 1 הפעילות מבקשת להמחיש את תוכן המדרש בצורה ויזואלית . בחרנו להתמקד במקומות המוכרים יותר לתלמידים- העולם , ארץ ישראל , ירושלים ובית המקדש . בכדי לסייע לתלמידים להבין לאלו מבין שמונת השמות המוזכרים במדרש מכוונת השאלה , נכתבה התשובה לסעיף . 4 לפני הפעילות כדאי לשאול את התלמידים כיצד נדע אלו שמות לכתוב , ולכוון אותם לה י עזר בתשובה המופיעה כנקודת מוצא למענה על שאר הסעיפים . ראוי לציין כי המדרש מתייחס לירושלים מבחינה רעיונית , מאחר ש מבחינה גאוגרפית ירושלים אינה בדיוק במרכז הארץ . השיר " שמות רבים לירושלים " מאת דן אלמגור ( עמוד ( 144 כדאי להקדים ולומר ל תלמידים כי לעיר ירושלים יש שמות רבים . על פי המדרש , " שבעים שמות לירושלים ) " במדבר רבה יד , יב ) , ולשאול מדוע לדעתם ניתנו לעיר שמות כה רבים . כ"פיגום" לשאלה אפשר לבקש מ תלמידים אחדים לספר באילו שמות חיבה קוראים להם בבית , ולשאול מדוע מכנים אותם בכמה שמות שונים ? מומלץ להקריא את השיר בפני התלמידים כדי שיוכלו לשמוע את השמות נהגים כראוי . פעילות - 1 סביר להניח כי התלמידים יבחרו לפרש את השמות המוכרים והקלים יותר להבנה . כדאי לערוך סבב כיתתי , לאפשר לתלמידים להסביר את השמות שפרשו ולהוסיף את פרושי שאר השמות . פעילות - 4 כדאי לוודא לפני תחילת הפעילות כי התלמידים מכירים את משמעות המילה " נאה . " אפשר לשאו ל את התלמידים : מהו השם היפה ביותר בעיניכם ? פעילות - 5 המדרש והשיר ממחישים את חשיבותה וייחודה של העיר ירושלים . אפשר לשאול את התלמידים כיצד אפשר להסיק זאת מהמדרש ומהשיר ? מדוע היא כה חשובה ? א פשר להשמיע את השיר המולחן ולהתייחס למאפייני שיר המופיעים בשיר שלפנינו . כפעילות יצירתית ניתן לחלק לתלמיד ים כרטיסים עם שמות ירושלים ולבקש מהם לעטר אותם . ( ניתן למצוא את רשימת השמות באתר עיריית ירושלים , תחת הלשונית "העיר והעירי יה , " "מידע והסברה . ( " מהשמות המעוטרים אפשר לעצב קיר כיתתי המורכב מן השמות ( אפשר ל יצור מהכרטיסים את הלבנים המרכיבות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר