עמוד:128

יכולה לסייע להם בשאלות סגורות , כגון " האם יש צורך להשקות כשיורד גשם , " ? " האם ראיתם מישהו משקה במשפך ומחזיק מטר יה בידו ? למה לא " ? וכן הלאה . הסיפור " מעשה נאה שקרה בעירנו" מאת דני קרמן ( עמוד ( 87 פעילות - 2 אפשר לשוחח עם התלמי דים על ההבדלים במראה של הסיפור על הדף . אפשר לשוחח על הזמן ( הדקדוקי ) של הפעלים בסיפור המצויר ועל הזמן של רוב הפעלים בסיפור הארוך . המלצה - אפשר להוסיף ולתרגל סיפור על -פי איורים וכתיבת טקסט לקומיקס בעזרת עוד סיפורים מתוך הספר " אורי כדורי" ( בהוצאת הפועלים . ( למשל , "אורי כדורי כדורסלן , " שמופיע בספר המקורי ללא מילים . אפשר לבקש מן התלמידים לכתוב משפטים מתאימים לכל איור . הפרק : " טפשים או חכמים " ? ( עמוד 21 בספר הלימוד ) הפרק מציג סיפורים הומוריסטיים . לפי התיאוריה הקוגניטיבית , ההומור מכיל מספר מאפיינים : ( 0 אי -הלימה – זהו מצב בו יש קונפליקט בין מה שצפוי לבין מה שמתרחש בפועל בבדיחה – דבר זה גורם להפתעה או לסקרנות אצל המאזין . ( 3 פתרון המסביר את אי-ההלימה או הופך אותו להגיוני . בפרק הנוכחי נרצה להעלות את המודעות של התלמידים לסיבות המובילות להומור בסיפור ( הפתעה ואבסורד ) ולפיכך לעסוק בהיבטים מטה- קוגניטיביים ( בהתחשב בגיל התלמידים , כמובן ) של יצירות מהסוג הזה . כמו כן , ניתנת בפרק זה ההזדמנות להיחשף ליצירות אשר מפגש חוזר איתן יעלה את היכולת של הקורא לצפות את רוח הדברים ( כמו הסיפורים על " חכמי חלם" . ( . ) 9179 ( . McGhee , P . E 47 אצל : שלום , צ . וקוטלר , פ . . ) 2192 ( ההומור הלשוני – תיאוריה ומעשה . בתוך א . זיו וא . סובר ) עורכים , ) חשיבותה של אי -רצינות – קובץ מאמרים רב- תחומי בחקר ההומור ) עמודים . ) 276-254 ירושלים : הוצאת כרמל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר