עמוד:117

חשוב להסביר לתלמידים כי אף אחת ממערכות היחסים המוצגות בשירים אלו אינה מושלמת ואידיאלית כזו של משה ואהרון , וכי משה ואהרון היו דמויות נשגבות , שקשה לנו להגיע למדרגתם . הצעה לפעילות של הרחבה לשונית בפרק : הבנת מילים בהקשרן ( נקשר להישג ( 4 בשיר " הטיול" מוזכרת המילה אחות – למילה " אחות" יש כמה פירושים . מה פירוש המילה בשיר הזה ? כיצד אתם יודעים ? למילה " אח" שלושה פירושים : בן משפחה , אח בבית חולים ותנור . אפשר לכתוב לתלמידים משפטים שבהם המילה מופיעה במשמעויות השונות , כדי שיתרגלו את הבנתה לפי ההקשר . הפ רק "סיפור משפחתי" ( עמוד 13 בספר הלימוד ) פרק זה יתמקד בקריאה וכתיבה בגוף ראשון של אירועים או מקרים מיוחדים שקרו לילדים . מטרת הפרק הינה לעורר את המודעות ל היבטים אורייניים , אשר מודגשים לאורך הפרק : אפיונים של סיפור אישי כמו : א , מי בסיפור , מתי זה קורה ואיפה . ב התייחסות לנמען : מה הנמען יודע ומה לא . כתיבה לקהל שאינו מכיר את הכותב מצריכה התחשבות בקורא ובכל מקרה , כתיבה לעומת דיבור מחייבת בהירות יתר מאחר ואין הכותב יכול להסביר את עצמו לקוראים , שלא כמו בשיח הדבור בו הדובר יכול להסביר את עצמו או שהשומעים יכולים לבקש הבהרות בזמן אמת . ג . מודעות לכתיבה החורגת לעתים מן העובדות בלבד ומביעה רגשות , מחשבות או משהו מן האסוציאציות או הדמיון של הכותב . ד . העלאת המודעות ל"מה הופך סיפור למעניין . " ? חשוב לציין , ועל כך עוד יורחב בהמשך , כי יש לבחון את הדברים ולעסוק בנושא תוך התחשבות בהיבט ים התפתחותיים , כאלו המתחשב ים בגילם של הלומדים . מבחינה לשונית בסיפור אישי יש לעיתים קרובות שימוש במילות זמן . 39 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ) התשס . ) ג" תכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות . ירושלים . עמוד . 86

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר