עמוד:111

לפני קריאת הטקסט הבא אפשר לשוחח בקצרה על היתרונות או על החסרונות בדרכים השונות לייבוש כביסה ( שימוש במייבש לעומת תליית כביסה והישענות על הטבע . ( בסופו של דבר , השיחה צריכה להוביל לדיון על ייבוש באמצעים טבעיים , ולשאלות מה משפיע על התייבשות הכביסה ובאילו תנאים של הטבע אפשר לייבש הכי מהר . יש להגיע להשערות המבוססות על הידע ועל ההיגיון הקיימים בכיתה ב . הניסוי " יום כביסה " ( עמוד ( 42 להלן סוף הקטע , כעזר למורים . " המים מתאדים הכי מהר במקום חם ויבש . הכביסה מתייבשת מהר ביום שמש חם , ועוד יותר מהר כשנושבת גם רוח . הכביסה מתייבשת הרבה יותר מהר אם פורשים אותה " . מתוך : ברמול , מ . ווילקס , א . " אני והמדע - כיצד דברים פועלים . " יבנה , . 0221 עמוד . 30 פעילות , 2 סעיף א - הילדים צריכים לחלץ מהטקסט את החומרים ( רצועות בד ) ואת הכלים ( מספריים וקערת מים . ( המספריים אינם מצוינים בטקסט במפורש , והתלמידים נדרשים להסיק שיש בהם צורך לפי ההנחיה " גזרו . " כן ייתכן שחלק מהילדים יפרידו ברשימתם בין הקערה למים . אין צורך להפריד ברשימה בין " חומרים" ל"כלים . " סעיף ב - ייתכן שהילדים יסמנו את הפעלים , וייתכן שהם יסמנו משפטים שלמים , כגון " השיגו פיסת בד ישנה , " או אפילו את הקטע השני במלואו . כל האפשרויות הללו קבילות . פעילות , 4 סעיף א - ההנחיה לתלמידים שיערכו את הניסוי רק בזוג אחד של רצועות בד נועדה להקל עליהם , מכיוון שהשוואה בין ששת הסוגים המצוינים בטקסט יכולה להיות מורכבת מאוד . סעיף ב - מטרת הפעילות לספק פיגומים לקראת הכתיבה . התוצר בפעילות הזו היא דיווח על הניסוי לפי תבנית נתונה . השער "אני והמשפחה שלי" כדאי להתייחס לפסו ק המופיע בשער ולוודאי כי התלמידים הבינו את שרשרת הדורות המוזכרת בו : מיהם הזקנים ? מה הקשר המשפחתי שלהם לבני הבנים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר