עמוד:108

הטקסטים בפרק קשורים לעולם המדעי ם . מטרת העיסוק בהם היא לקדם היבטים אורייניים הקשורים לסוגי הטקסטים שהם פוגשים בשיעורי המדעים , ולספק אסטרטגיות להתמודדות עם טקסטים מהסוג הזה . בהקשר התורני-לשוני , אפשר להזכיר כי המילה " מדע " בתנ"ך מופיעה כמילה נרדפת ל " חכמה " : " עתה חכמה ומדע תן לי ואצאה לפני העם הזה ) " ... דברי הימים ב א , י ) . " ויאמר אלהים לשלמה יען אשר היתה זאת עם לבבך ולא שאלת עשר נכסים וכבוד .... ותשאל לך חכמה ומדע אשר תשפוט את עמי אשר המלכתיך עליו " ( דברי הימים ב א , יא . ( הילדים נחשפים בפרק לכמה צורות של דיווח על ניסויים , ובסוף הם מתנסים בדיווח בעצמם . הילדים לומדים להתייחס לחלקים השונים בדיווח , ולומדים לחלץ מתוכו מידע – כל זאת בהתחשב בגילם הצעיר , ובהפקת הנאה מן הלמידה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר