עמוד:98

לאחר קריאת השיר כדאי להסביר לילדים שני דברים שסביר שאינם מכירים : השריקה המשותפת כמשהו שמבטא היכרות ואינטימיות ; וטלפון החוגה שבו " מחייגים" . פעילות – 2 רוב השורות המבטאות רצון להתפייס הן ארוכות ומלאות תנופה . השורות המבטאות קושי הן ברובן קצרות . כדאי להפנות את תשומת לב הילדים לכך . אפשר להמחיש בצורה גראפית את המשפטים הארוכים והקצרים בשיר . היד נעה קדימה עם המשפט " אני רוצה להתפייס עם יונתן" , במשפט השני הקצר של ההיסוס "ולא יודע איך" היד חוזרת אחורה . וכך הלאה במשפטים הבאים ( שורות ( 4 ו 2 ו בהמשך ( שורות ( 5 , 1 , 7 יש שלוש שורות ארוכות שהן כולן בתנועה קדימה "אני בחדר .... ואני ממהר לענות" ואז היד חוזרת עם מילות האכזבה "אבל זה לא יונתן" וכו' . אפשר להמחיש זאת בתנועה של הליכה קדימה ואחורה עם המשפט ים בשיר . הסימטריה של יחסי הילדים יכולה להתבטא באורך דומה של המשפט האחרון של הדובר : " אחר כך אני מחייג בלי היסוס" והתשובה של יונתן : " חייגתי אליך , הקו שלך תפוס" . פעילות – 3 כדאי לוודא עם הילדים שהבינו את הרמזים : עצם העובדה שלילד חשוב כל כך להתפייס , השריקה המשותפת , העובדה ששניהם חושבים זה על זה ואפילו מתקשרים זה לזה בו זמנית . פעילות – 7 לילדים מתקשים כדאי לוודא או להסביר מדוע נדרשת התנצלות בכל מקרה . ניתן להרחיב את הפעילות ולאפשר לילדים לכתוב גם על מק רים אמיתיים שקרו להם . חשוב לציין בפני תלמידי הכיתה כי למרות שכל מקרה מדבר בלשון מסויימת ( נקבה / זכר ) הם יכולים לשנות את הנמען בהתאם לרצונם , למשל : במקום : "החבר הכי טוב שלכם " ... אפשר " החברה הכי טובה שלכם " .... וכדומה . פעילות 8 ציטוט מהמקורות . בפעילות זו מובא עיבוד של הסיפור המפורסם המופיע בגמרא במסכת שבת . כדאי להקריא את הסיפור לילדים ולוודא כי הבינו את משמעותו . סעיף א - דמותו של שמאי , עשויה להצטייר באופן שלילי בעיני הילדים . על כן כדאי לספר להם מעט עליו ועל תורתו , ולהעלות ביחד עם הילדים נימוקים אפשריים לסי רובו ללמד את הגוי . סעיף ב - כדאי להזכיר כי מקור המשפט , הוא ניסוח על דרך השלילה של הציווי מהתורה של " ואהבת לרעך כמוך" ( ויקרא י"ט י"ח ) . על פסוק זה אמר גם רבי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר