עמוד:94

– אפשר לבקש מן הילדים להתחלק לזוגות ולהציג אחד לשני בפנטומימה את הביטויים . פעילות 8 ציטוט מהמקורות . כדאי לפרש תחילה את הציטוט המובא ממסכת אבות , ובפרט את הביטוי "בסבר פנים יפות . " לאחר מכן , כמענה לשאלה ניתן לקיים דיון חברתי בנושא קבלת האחר , היחס לשונה , שיתוף וקבלה לחברה של כל אדם וכד . ' במידת הצורך , המורה יכולה לקשור את הדיון לבעיות חברתיות הקיימות בכיתה כמו : מלכים / מלכות הכיתה , תלמידים דחויים , גיבוש חברתי ועוד . הפרק : " לריב ולהתפייס " ( עמוד 017 בספר הלימוד ) תמה : בפרק שלושה שירים בנושא חברות : בשיר הראשון " שתי חברות משוחחות על כל מיני דברים" מאת ע . הלל יש שיחה בין שתי חברות ; השיר השני " חברים" מאת חיה שנהב הוא על ריב והשלמה בין חברים ; השיר השלישי " התפייסות" מאת שלומית כהן- אסיף עוסק ברצון להתפייסות בין שני חברים . מטרות הוראת הפרק : ההיבט הספרותי-אורייני - מטרת הפרק הינה מפגש עם נושא קרוב לליבם של הילדים – היחסים בינם לבין חבריהם . הפרק מזמין את הקוראים להתבוננות בנקודת הראות של אותם ילדים- חברים וברגשותיהם וכמובן מתוך כך הקוראים יוכלו להתבונן בחברויות שלהם עצמם ובנושא הקשור למריבות והתפייסות אשר נוכח אף הוא בחייהם והינו חלק מהותי בכל חב רות . כמו כן , מודגשים מאפיינים צורניים הבאים לידי ביטוי לפעמים בשירים ( נקודתיים , מקף בתחילת שורה ) ומבניים ( אורך שורה ) ומאפיינים ספרותיים כמו חריזה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר