עמוד:93

הפרק " פרק שני שבו פו הו לך לבקור ונקלע לצרה , " מאת א"א מילן ( עמוד ( 152 אפשר לבקש מהתלמידים לקרוא את ההמהום שבתחילת הסיפור של פו בקול רם ובקצב קבוע , לשם שעשוע ( מטרה נוספת היא קריאת מילות תפל . ( אפשר לעשות פעילות זו גם בסוף לימוד הסיפור . פעילות , 4 סעיף ג – בעקבות הכתיבה ניתן לקיים דיון בו הילדים יציגו את דעותיהם ויתייחסו ויגיבו בצורה נאותה אחד לשני ואולי ינסו לשכנע בצדקתם . פעילות , 5 סעיף ב – חשוב להדגיש את ההומור הטמון בסיפור על פו , למשל : כשפו תקוע בכניסה לביתו של ארנב , כשהוא מהמהם לעצמו , כשהוא מדבר עם חברו ארנב ועוד . הילדים יכולים לספר מה הצחיק אותם בסיפור או מתי הם חייכו בקריאה . כן אפשר להבחין בין המאורעות המצחיקים ( בקשו מהתלמידים לדמיין לנגד עיניהם את פו התקוע , ( לבין הדברים הנאמרים בשיחה בין פו וארנב . פעילויו ת "לקראת סיום" - פעילויות – 4-1 הפעילויות עוסק ו ת בפתיחים של סיפור . הפתיח בסיפור משמש להצגת הרקע לסיפור ( דמויות , זמן , מקום . ( לא בכל סיפור כל הפרטים הללו מופיעים , אך תפקידו של הפתיח זהה ומטרתו לספק לקורא רקע לשם הבנת המשך הסיפור . במהלך שני כרכי הספר יש לילדים הזדמנויות לכתוב סיפורים . לעתים פעילויות אלה מלוות במחוון . ניתן להחזיר את התלמידים לפעילות זו העוסקת בפתיחים בזמן כתיבת סיפור ולהגדרה של פתיח . פעילות , 7-5 פעילויות בנושא הפכים – מציאת ההפכים מעשירה את אוצר המילים של הילדים . פעילות כתיבת הסיפור מעמיקה את חשיבתם על ההפכים , ולפיכך מעשירה גם היא את אוצר המילים שלהם . אם הילדים מתקשים במציאת הפכים אפשר לעזור להם , ולהציע את הדוגמאות האלה : אור – חושך , צעיר – מבוגר , רדודים – עמוקים , חלק – מחוספס , יפה – מכוער , מהיר – אטי , קר – חם , טוב – רע , לבן – שחור , מעל – מתחת , לפני – אחרי , ימין – שמאל , זורחת – שוקעת , נרדם – התעורר , הבריא – חלה , קם – נפל , נתנו – קיבלו . הצעה לעסוק בביטויים הבאים : " פער את פיו " ( מתוך : " האריה והעכבר , (" " בחיבוק ידיים" ( מתוך : " הפיל והפרפר , ( " "שמח וטוב לב" ( פרק מתוך : " פו הדוב ( "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר