עמוד:89

השיר " מילים אחיות , " מאת דתיה בן דור ( עמוד ( 138 פעילות – 1 אפשר להניח שילדים רבים יצבעו את אותן המילים ואפשר לציין זאת בפניהם . כמו כן , כדאי להזכיר שצמד המילים בכל ש ורה זהה בפירושו . פעילות – 2 אפשר לשאול את הילדים איזה זוג מילים חוזר בשיר פעמים רבות ולהסב את תשומת לבם לצמד המילים " לומר" ו"להגיד , " החוזר פעמים רבות בשיר כדי להציג את המילים האחיות האחרות . פעילות – 3 אין לצפות מילדים בכיתה ב להיות בלשנים , כמובן , אבל יש להניח שיוכלו להעיר על כמה מן ההבדלים בין המילים האחיות . למשל : האחת היא מילה המופיעה בספרים והאחרת היא מילה שאנחנו משתמשים בה כל יום ( ביומיום , ( האחת היא מילה שמתאימה לנסיכים והאחרת מתאימה לחברים וכדומה . השער "חברות" הפרק "אריה , פיל וחברים אחרים " ( עמוד 043 בספר הלימוד ) תמה : הפרק עוסק בסיפורים אודות יחסי חברות על סוגיה השונים דרך סיפורים בהם הדמויות הראשיות הן חיות . הטקסט " האריה והעכבר , " המופיע בתחילת הפרק , הוא משל . בשלב הזה , בכיתה ב , אנחנו מתייחסים למשל כאל סיפור , ולא מתמקדים עם התלמידים במשל כסוגה . סוגה זו תילמד בשנים הבאות . מטרות הוראת הפרק : ההיבט הספרותי- אורייני - האמצעי הספרותי של האנשה , כלומר : ייחוס תכונות אנושיות לבעלי חיים או לעצמים דוממים , עובר כחוט השני בכל הסיפורים שבפרק , ומעביר מסר לקוראים . המטרה היא שהילדים יגלו את הרעיון המרכזי בכל סיפור , ויכירו את האמצעים הלשוניים והספרותיים שמדגישים את המסר ( תיאורים , חזרתיות , הומור ) . הפרק אף עוסק בדמויות בסיפורים ( דמויות ראשיות מול דמויות משניות . ( כמו כן , בסיום הפרק ישנו עיסוק נרחב אודות החלק הנקרא ' פתיח' בכל סיפור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר